Woodoo Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Jeg vurderer å kjøpe forsterker fra USA, den jeg tenker på å kjøpe koster 279.95 USD. Jeg har tenkt å bruke magnum.no til å få den fraktet inn til Norge. Jeg har satt opp ett regnestykke på hva dette kommer til å koste, jeg må bare få bekreftet at det blir riktig. Forsterkeren = 279,95 USD = 1965,30 kroner. Moms = 1965,30 * 0,24 = 471,67 kroner Frakt = 680 kroner Totalt = 3116,97 kroner Stemmer dette? Skal momsen regnes ut med frakt inkludert? Lenke til kommentar
KNurven Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Husk at dette skal fortolles. Lenke til kommentar
KNurven Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Husk at dette skal fortolles. Beklager ser at magnum ordner dette. Men hva med strømforsyningen til din forsterker. Er litt usikker her nu men har ikke usa andre spenninger en 230v Eller?? Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 jeg skjønner ikke helt hvordan dette funker? ok så vil jeg handle datadeler i USA. hvordan går jg fram for å bruke dette firmaet? Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Husk at dette skal fortolles. det er ikke toll på sånne varer. men det er moms Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Du må betale moms av frakten også. Lenke til kommentar
Woodoo Skrevet 29. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2004 Du må betale moms av frakten også. Er du sikker på dette? Jeg får regningen på frakten først etterpå at jeg har hentet forsterkeren. Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Hm... Dette så ut som en smart sak! CA. regnestykke: Hvis jeg bestiller en 4 generasjon Ipod 40gb fra www.futurepc.com for $389 med frakt = ca 2750kr +24% moms = ca 3400 og bruker magnum.no, satser på at den ikke veier mer enn 2kg +225kr = ca 3650kr. Hvis man må betale moms på frakt, blir det 2750+225= 2975 + 24% = ca 3689kr. (ikke stor forskjell her altså). I Norge så koster ipoden mellom 4000-5000kr + frakt: http://produkt.hardware.no/vis_produkt.php?product_id=9408 I USA så er det altså 4 generasjon, og den finnes på lager, imotsetning til her i landet. Dette så da svært bra ut! Men så var det spørsmålet med 110V og 220V. Hvis ipoden takler 110-220 så trenger du bare en liten "duppeditt" som du får kjøpt på clas ohlson for noen tiere, hvis den kun takler 110v så blir det litt vanskligere... Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 (endret) Du må betale moms av frakten også. Er du sikker på dette? Jeg får regningen på frakten først etterpå at jeg har hentet forsterkeren. Kanskje du slipper unna da, men regelen er egentlig klar. Du skal betale moms av det beløpet som står på den grønne tolldeklareringslappen (alle pakker fra utlandet må ha en slik, ellers vil tollen holde igjen pakken til de mottar kvittering) På den lappen skal samlet kostnad stå, både frakt og innhold. Det vil i så fall være magnum.no som fikser dette, så hør med de. Kanskje er de oppgitte fraktprisene der allerede inkl. mva. Edit: leste litt på magnum.no og det ser ut som frakt er inkl mva. Da er det jo greit. Endret 29. juli 2004 av Signatur Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 du betaler ikkje moms for frakt Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 du betaler ikkje moms for frakt Joda, det gjør du. Det har i hvert fall jeg gjort alle de gangene jeg har bestilt fra USA (sendt med USPS og UPS). Lenke til kommentar
electr0nique Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 (endret) Man skal ikke betale moms på frakten når man bruker magnum som speditør, ettersom en betaler et norsk firma for en tjeneste (en tjeneste som innbefatter postboks i USA, frakt i en stor konteiner, osv), og ikke direkte for frakten. Siden dette er en tjeneste, har man allerede betalt moms (etter noen skrotinger fant ut av moms på tjenester var en god idé) Men hvorfor bruke magnum? nb: man SKAL betale moms på frakten i de fleste tilfeller (der man bruker normale speditører, slik som DHL, TNT, USPS, FedEx, UPS, osv) edit: la til litt for å hindre evt. misforståelser Endret 29. juli 2004 av electr0nique Lenke til kommentar
Woodoo Skrevet 29. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2004 Da ser alt greit ut! Bare en ting til jeg lurer på, spenningen, det står "110v/220v switchable", vil dette gå bra? Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 hvordan ber du magnum om å ta pakka fra en fra texas a? skjønner ikke helt hvordan amerikanerne som selger shittet skal benytte seg av Magnum.. Lenke til kommentar
Woodoo Skrevet 29. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2004 hvordan ber du magnum om å ta pakka fra en fra texas a?skjønner ikke helt hvordan amerikanerne som selger shittet skal benytte seg av Magnum.. Man får en egen mailbox adresse fra magnum, pakkene man bestiller fra USA blir sendt dit, da man angir dette som sin addresse. Deretter blir varene derifra sendt til Norge. Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 (endret) I Norge så koster ipoden mellom 4000-5000kr + frakt: http://produkt.hardware.no/vis_produkt.php?product_id=9408 Jeg må nok skuffe deg Det blir billigst å handle den her hjemme. Edit: Du sparer én krone på å handle fra USA, da med dagens kurser. Den krona kan du få av meg. Endret 29. juli 2004 av Pinnella Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 hvordan ber du magnum om å ta pakka fra en fra texas a?skjønner ikke helt hvordan amerikanerne som selger shittet skal benytte seg av Magnum.. Det magnum gjer ar at dei har ei usa adresse som dei bestilte varene kjem til. (ein slags co/adresse) Så har dei sine transportmetoder for å få vara til norge frå denne usa aderssa. nettbutikk-> usadresse, magnum tar pakken til norge. Dermed ser det ikkje ut til å vere noko problem med å få nettbutikken til å bruke magnum til å sende til norge. mvg JanEirik Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 hvordan ber du magnum om å ta pakka fra en fra texas a?skjønner ikke helt hvordan amerikanerne som selger shittet skal benytte seg av Magnum.. Det magnum gjer ar at dei har ei usa adresse som dei bestilte varene kjem til. (ein slags co/adresse) Så har dei sine transportmetoder for å få vara til norge frå denne usa aderssa. nettbutikk-> usadresse, magnum tar pakken til norge. Dermed ser det ikkje ut til å vere noko problem med å få nettbutikken til å bruke magnum til å sende til norge. mvg JanEirik men hvordan tør magnum å bli sittende med denne pakken? Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Det derimot kan eg ikkje svare på. Kanskje står det på nettsidene deira. Ein annan ting er jo kor sikkert det er at du får pakken, at ikkje magnum stikk av med den. OT Kan vere ein smart måte å få smugla ulovlige ting ut av USA på. /OT mvh JanEirik Lenke til kommentar
BA1 Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Har brukt Magnum ein gang. Kjøpte noko på Ebay. For å klargjere det som har stått før: Du bestiller frå ein amerikanske nettbutikk og oppgjeve mailbox adressa di i USA som du har fått av Magnum. Når pakka kjem til mailboxen din i USA veg og måler (!) Magnum den, samt sjekkar pakkseddel o.l. Frakt frå mailboxen til Norge går anten på vekt eller (!) volum. Eg oversåg dette då eg bestilte. Mi pakka vog under 500g, men var så stor at eg måtte betale samme frakt som for 10 kg. Volumregelen står greit forklart på Magnum sine nettsider (men eg klarte å oversjå den). Så får du faktura frå Magnum på e-post med: 24% moms av nettbutikkpris + (!) frakt frå nettbutikk til mailboxen din. Frakt frå mailboxen til Norge (ikkje med ekstra moms) Fraktprisen til Magnum dekkar alt som fortollingsgebyr osv. Spør gjerne viss dette var litt uklart... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå