abutoma Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Jeg sitter midt i Afrika (nesten!) med 6 splitter nye maskiner Toshiba Satellite PSA10. Problem: Modemet ringer opp serveren og du kan høre at de begynner å 'snakke' Men uansett hvor lenge de holde på er det ikke mulig å bli loget inn. Jeg har en annen laptop (HP Pavillion) som bruker samme linje og samme ISP, samme passord og da funker alt bra. Med eksternt modem funker alt OK. Jeg aner ikke hva som kan være galt. Er det noen som kan gi meg et tips. Det er litt tungvint her nede. Bl.a. er Internettforbindelsen meget treg!! Å få en nedlastnings hastighet på 200 Bytes er ikke uvanlig. Håper på raskt svar med mange ideer til hva jeg skal gjøre. (Ikke si ringe til support: Det koster 50 kr minuttet dersom jeg i det hele tatt kommer igjenom) mvh abutoma Lenke til kommentar
Filla Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 (endret) Meget mulig et dumt spørsmål, men er du sikker på at det innebygde modemet i Toshibaen ikke er et ISDN modem ? Endret 29. juli 2004 av Filla Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 du kan sjekke om det interne og eksterne snakker samme språk, se etter om det står på tone eller pulse dial. tror tone er den gamlemåten det det brukes de forskjellige tastelydene og pulse er "ny typen". Lenke til kommentar
McMort Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 tror tone er den gamlemåten det det brukes de forskjellige tastelydene og pulse er "ny typen". Tone er DTMF-toner, som brukes på stort sett alt utstyr tilkoblet en telefonlinje. Pulse er derimot god gammeldags teknologi, som i f.eks. de gamle grå dreieskive telefonen. Her brytes linja x antall ganger avhengig av hvilket tall man slår (1 gang for 1, 2 for 2 osv. 0 er 10 brudd). Prøv dette selv på en vanlig telefon ved å "legge på" flere ganger for å slå nummer, det funker helt fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå