sOrnes Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Jeg skal kjøpe ny cpu og lurer på om BOXED er dårligere enn "ikke boxed"?? Prisen er jo akkurat den samme, så man skulle tro at BOXED er dårligere.. Følger kjølepasta med når man kjøper CPU kjøling separat..? Lenke til kommentar
El Fantasma Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 visst du ikke skal overklokke CPU noe særlig, så holde BOXED vifta.... kjøper du kjøling separat følger pasta sjeldent me...(har ikke fulgt med di jeg har kjøpt hvertfall...) Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Når du kjøper Boxed så er kjølaren ferdig montert, og einaste du treng gjera er å feste prosessoren på hovudkortet. Dei er heilt kurante, og så lenge du ikkje skal overklokke hardt eller held til i særskilt varme omgivelser så treng du ikkje noko meir. Skal du derimot klokke så er det anbefalt bulk CPU med kjølar. Lenke til kommentar
El Fantasma Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 d er vel ikke helt riktig......prosessoren og vifta kommer separat i BOXED versjon.....du må nåkk montere CPU først, så vifta..... EDIT: vifta sitter ikke på CPU`en Lenke til kommentar
sOrnes Skrevet 29. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2004 Jeg har ikke montert CPU og kjøling selv før så hadde boxed kommet ferdig sammensatt så hadde jeg valgt den uten ett blunk.. Lenke til kommentar
enurweb Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Jeg har ikke montert CPU og kjøling selv før så hadde boxed kommet ferdig sammensatt så hadde jeg valgt den uten ett blunk.. Jeg kjøpte akkurat Pentium4 Northwood 3 Ghz BOXED.... Den funker glimrende... Esken inneholdt CPU og kjøler med vifte. Satt da CPU på hovedkort for å så feste fast kjøleren... festa strøm kabelen til vifte på hovedkort...vips ferdig. Min P4 er klokket fra 3 til 3,3 Ghz og kjører helt stabilt med den standard boxed kjøleren Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Kjøp en SÅNN, jeg har en og er meget fornøyd Lenke til kommentar
El Fantasma Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 justerte du opp spenninga på CPU`en enurweb? Og måtte du klokke ned RAM`en eller kjører den helt fint uten? Lenke til kommentar
enurweb Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 justerte du opp spenninga på CPU`en enurweb?Og måtte du klokke ned RAM`en eller kjører den helt fint uten? Jeg har et meget kjekt Asus HK som er i den nye AI serien... Det eneste jeg trenger å gjøre er å gå inn i BIOS og si at jeg vil klokke 10% opp... Jeg har valg helt fra 5% til 30%... Så klokker den automatisk for meg. RAM-en har jeg ikke rørt, kun det som jeg sa. Regner ikke med at strøm blir noe problem med 430 watts Enermax PSU. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 (endret) Trudde eg hadde sett ein boxed der den var montert eg....hmm...mulig eg roter.. 430W Enermax held i massevis. Men når den klokker, er det multiplyer, FSB eller begge deler? Dersom den øker FSB så følger vel minnet etter? Endret 29. juli 2004 av zeph Lenke til kommentar
sOrnes Skrevet 29. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2004 Har sett litt rundt og det er delte meninger om boxed er noe å satse på eller om det er lurt å kjøpe separat kjøling.. Så jeg vil gjerne høre enda flere erfaringer!! Lenke til kommentar
El Fantasma Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 ja men hvilken prosessor skal du ha? skal du overklokke? Lenke til kommentar
sOrnes Skrevet 29. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2004 AMD XP3000+, skal ikke overklokke nei.. Lenke til kommentar
sanyar Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Støtter fargoth angående 92mm Zalman. 7000. Det er liten forskjell kjølingsmessig mellom kobber og aluminium-versjonen (1-2 grader). Men sistnenvte er mye lettere, så det kan være et godt valg. Prisforskjellen er minimal (er vel en 50-lapps forskjell). Men om du skal på lan en del så er det lurt å velge den letteste versjonen, siden kopper-versjonen er tyngre enn anbefalt fra både amd og intels side. Før jeg kjøpte kobber-kjøleren undersøkte jeg imidlertid grundig, og ingen har rapportert problemer angående vekten. Pcen min flytter jeg meget sjelden og da er det ikke noe problem... det er jo bare å flytte kabinettet forsiktig og legge det ned slik at viften hviler tyngden loddrett ned mot hovedkortet. 92-mm viften er også meget stillegående, og har en manuell hastighetsregulator. Når det gjelder boxed-versjonen så vurderte jeg i utgangspunktet å kjøpe denne siden jeg ikke skulle klokke, men differansen mellom boxed og non-boxed var ca 400 kroner. Det betyr at det kostet like mye for en boxed-vifte som Zalmans 7000-vifte. Da syntes jeg det var helt på trynet å kjøpe boxed. Det følger med kjølepasta, men jeg kjøpte arctic silver ceramique, som visstnok er den mest "stabile" pastaen ifølge tester. Men arctic silver 5 er den som gir best varmeoverføring. Men likevel snakker vi ikke om mange gradene her. Dersom du skal overklokke anbefaler jeg zalman 7000a-cu + arctic silver 5 pasta. Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå