El Matador Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 (endret) skulle overklokke min AMD athlon 1500+ FSB`en stod på 100 og stilte den opp på 150.(litt etter litt) det funket helt greit helt til jeg stilte den opp på 160. Da gikk det galt. pcen starter helt fin men det kommer ingen ting opp på skjermen. ikke en skitt. bare en svart skjerm. pcen lager heller ikke noen rare lyder. vi leverte pcen inn og fikk den igjen samme dag. de bablet et eller annet om å restarte bios. hva var det egentlig jeg gjorde feil? stod kanskje den agp/pci locken av? hvordan tar jeg den på/av? og hvis det skjer slik en gang til hvordan kan jeg restarte bios da? Endret 29. juli 2004 av Kissa4ever Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 29. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2004 Hallo! er det virkelig ingen som vet det? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Du reset'er bios med en jumper på hk'et. Den heter CMOS_rset eller noe som oftest. Står nok noe om det i manualen til hovedkortet ditt... Også var det denne bumpingen da.. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 29. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2004 du vet ikke hva jeg gjorde galt da? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Du overklokket den for høyt. Prosessoren fikk ikke nok strøm til å starte på den hastigheten. Og hadde du gitt den mer strøm hadde den kanskje brent opp... Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 29. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2004 hvordan kan jeg vite når jeg skal stoppe da? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Når det skjer sånn som skjedde nå. Eller så kjører du Prime95 i en 12-timers tid. Slår pc'en seg ikke av og det ikke kommer noen feilmeldinger kan du anse den som stabil... Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 29. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2004 ok! så det er derfor de sier man skal klokke litt og litt... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Bruke søkefunksjonen.. og start med å lese her.. Så slutter du å mase.. og så lar du være å klokke når du ikke engang veit åssen du resetter Bios.. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 29. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2004 det er jo derfor jeg er her for å lære hvordan man skal restarte bios... Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 det er jo derfor jeg er her for å lære hvordan man skal restarte bios... Det folk prøver å si er at hvis du hadde tatt deg bryet med å søke her og på overklokking.no så hadde du fått svar på alt du måtte lure på Lenke til kommentar
Cyrus Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Det eneste man lærer av, er sine egene feil /cyrus Lenke til kommentar
It's me Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 det er jo derfor jeg er her for å lære hvordan man skal restarte bios... Det folk prøver å si er at hvis du hadde tatt deg bryet med å søke her og på overklokking.no så hadde du fått svar på alt du måtte lure på Emnetittelen på denne tråden er elendig og du bumper tråden. Posten stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg