Gå til innhold

Test av Siemens C65

Anbefalte innlegg

Her er en liten tast av min Siemens C65! :-)

Design og grensesnitt

Designet på Siemens C65 er veldig likt designe på søster modellen CX65! Man kan få den i rød, blå og grønn og den har utskiftbare deksler!

Det er ikke noe problematisk å skrive mange og/eller lange smser, fordi tastene verken er små eller vonde å trykke på! Men etter ca. en uke med ivrig spilling, tasting o.s.v ble det noen små riper. Malingen blir ikke slitt bort fra tastene og derfor er det ikke noe vanskelig å se tegnene på tastaturet! Det er en liten knapp mellom "2" og joysticken, dette er en knapp du kan bruke til snarveier du selv liker, jeg bruker den til "Internett".

Joysticken er veldig behagelig å bruke og men har ikke problemer med å treffe den (selv ikke folk med mursteinshender)! Dette er veldig bra! Her har Siemens gjort en god jobb! :-)

Terningkast: 5

Skjerm og meny

Skjermen til C65 er av type CSTN og har en fargedybde på 65563 farger! Oppløsningen er på 130 x 130 piksler. Dette er bra til å være en mobil til under 2000kr! Skjermen slår omtrent alle Nokia 40 series (3100, 3200, 3300, 5100, 5140,6100, 6610, 6610i 7210, 7250 og 7250i), men 6230 og 7200 sine skjermer er nok av bedre kvalitet, men så er jo disse også i en annen prisklasse! Skjermen er ikke så bra som TFT skjermer i sollys, men denne skjermen er bedre enn min kamerat sin T610 sin skjerm (i sollys)!

For å komme inn på menyen fra hovedskjermen må man trykke ned joysticken.

Menyene er meget enkelt lagt opp! 3 x 3 ikoner, men du kan også velge at det skal være store ikoner sånn som nokia har. Sånn er menyen med 3 x3 systemet: fra øverst til høyre; Adressebok, Anropslogg, Surf & Fun, Kamera, Meldinger, Planlegger, Ekstra, Mine filer og Instillinger. Man kan også velge at det skal være store ikoner sånn som nokia har. Ikonene er animerte så hver gang man går på de forskjellige ikonene glinser det ett eller annet sted på ikonet! Bra gjort Siemens!

Terningkast: 5

Teknologi og nytte

C65 har støtte for IrDA, MMS Tri-band og Java MIDP 2.0. C65 er den billigste telefonen på markede med Java MIDP 2.0 og derfor er dette en god spill telefon (ikke så bra som N-gage, N-gage qd og K700i)! Teknologisk er C65 en helt grei telefon, men siden Nokia nsom værste konkurent med sin 3200 som har radio og EDGE stiller den bedre på teknologi fronten enn C65 også fordi den er billigere!

Terningkast: 3

Bundle

Dette får du med når du kjøper C65 (utenom telefonen):

-Batteri

-Manual

-Lader

Det er ikke noen data kabel eller noe sånt som følger med som de på fleste LG telefoner!

Dette er det eneste punktet på telefonen som skuffer!

Terningkast: 2

Kamera

Kameraet til C65 har en oppløsning kalt CIF (288 x 352) det er dette kamera som også sitter i MC60, men denne gangen blir bildene mye bedre! Kameraet kan også ta bilider i to andre oppløsninger, de heter Middels- og Bakgrunns-, og den høyeste heter Høy kvalitet! Kameraet er sunket inn i mobilen og dette fører til at kameraet blir mindre slitt! Men det er ingen plast "hinne" over kameraet som gjør at det blir mindre slitt, men dette trngs ikke når kameraet er sunket inn i mobilen som sakt!

Bilde 1 (kommer senere!)

Bilde 2 (kommer senere!)

Det er dessverre ingen nattmodus eller lignende så derfor der det umulig å ta bilder i mørket.

Terningkast: 3

Konklusjon

C65 er en ungdoms telefon og ingen proff telefon. denne telefonen slår 3200 og ihvertfall forgjengeren som var helt udugelig (MC60)! En god og billig telefon med en flott skjerm!

Terningast: 4

Endret av Lech_Nech
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

3220 har ca 4 mb minne. Det er IKKE imponerende! Minnet er delt, noe er øremerket multimedia, noe til javaprogrammer og noe til telefonbok/kalender.

Ringetoner, fargetema og javaprogrammer våger jeg ikke slette, for jeg vet ikke hvordan jeg skal få dem tilbake på telefonen. På Siemens er det bare å kopiere filene til harddisken og ha dem der i reserve. På Nokia er ringetonene kopibeskyttet, men de kan slettes.

Siemens C60 (10-11 mb minne) kan jeg tenke meg har 5-6 mb ledig når man kjøper den. På en Siemens kan man gjøre mye mer mht kopiering til og fra telefonen.

Jeg er godt fornøyd med min 3220. Men hadde C65 hatt VGA-kamera, hadde jeg kjøpt den i stedet. Ingen tvil, selv om 3220 har en bedre skjerm.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...