Gå til innhold

max utnyttelse av 4 x 10 mbit internettlinje


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en maskin med 4 nettverkskort, som alle er

koplet til hver sin 10mbit linje.

 

Det jeg lurer på er hvordan jeg får utnyttet dette best mulig, altså balansere trafikken.

 

Jeg har fått med meg at det er noe som heter

'ethernet bonding', og at dette kanskje kan være noe,

men problemet er at jeg ikke har funnet noen docs/howtos for dette. Er det noen som kan henvise meg til slike, eller gi en forklaring hva det er? (Jeg har prøvd Google)

 

Slik det er nå er max hastighet 10mbit per kort/klient. Er det mulig å ha et felles inngangspunkt (ikke 4 ulike ipadresser) som fordeler trafikken over de fire kortene? Jeg vet at man kan kjøre bouncer som fordeler brukerene etter tur (første videresendes til eth0, nestemann til eth1 osv), men det er ikke dette jeg er ute etter (bruker det nå).

 

For å si det kort: Jeg vil at én klient/tilkopling skal kunne bruke 40 mbit/s, ikke bare 10. Er det overhodet mulig?

 

Alle tips mottas med stor takk :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dj_Offset: Ja det er slikt jeg ønsker, men som oskar1 sa, så er det ikke for nettverkskort :wink:

 

Men:

Jeg installerte webmin (http://www.webmin.com) og tilleggsmodulen Ethernet Bond (http://cdrecwebmin.sourceforge.net/bond.html). Har noen erfaring med dette? I så fall kan noen hjelpe

meg med hvordan en går fram? Skal ipadressen til bond0 være en eksisterende eller en ny adresse og evt hvorfor? Jeg prøvde med en ny adresse og knyttet de eksisterende kortene til dette bondet men da krasjet den. Jeg er helt grønn på dette området, og famler i blinde her, så alle innspill er velkomne :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...