rornes Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Ved oppretting av database valgte jeg å sette primærnøkkelen til int IDENTIFY. Når jeg da poster data i ASP, skal primærnøkkelen settes som increment. Dette skjer ikke. Feilmld: Microsoft OLE DB Provider for SQL Server error '80040e14' Cannot insert explicit value for identity column in table 'brukerID' when IDENTITY_INSERT is set to OFF. Er det noen som kan hjelpe meg å finne ut hvor en setter IDENTITY_INSERT til ON. Bruker ASP og msSQL. Jeg regner med den settes til ON i ASP koden, men hvordan. Databasen fungerer OK på data uten IDENTIFY. Lenke til kommentar
Kirikiri Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Har du tilgang til et databaseprogram (Enterprise manager eller tilsvarende), eller kjører du statements direkte mot basen gjennom koden. Hvis du kjører statements direkte, så må du kjøre følgende SQL-statement til databasen din: ALTER TABLE brukerID ALTER COLUMN [din ID-kolonne] int not null identity(1,1) primary key Hvis du har et program, så markerer du primærnøkkelen din, og setter denne til å ha identity som kolonnedefinisjon. (Eller har du gjort det allerede?) Da legger du til at din ID-kolonne, som er primærnøkkel, får en identity som begynner på 1 og stiger med en. Og så må du sørge for at insert-statementet ditt IKKE prøver å legge inn noe i denne kolonnen. Hvis du har kolonnene ID, Name og Location, så blir insert-statementet ditt Insert into brukerID (Name, Location) values ('Mitt navn', 'Mitt sted') - og denne recorden får automatisk en verdi i ID-kolonnen. Kirikiri Lenke til kommentar
rornes Skrevet 30. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2004 Har desverre ikke mulighet for tilgang på SQL basen gjennom andre applikasjoner. Men satte ID som primær. Fikk feil med insert uten verdi i primærnøkkel. Løste problemet med å hente index lengde fra primærnøkkel. Takk likevel. Lenke til kommentar
Kirikiri Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Lite tips: Så lenge du kan bruke asp-sidene dine til å legge inn data, så kan du bruke dem til å modde databasen din. Det greieste er å lage en egen side, hvor du lager en vanlig textarea, og hvor bare koden utfører det du måtte skrive inn der av SQL-statements. Og gjerne en response.write med tilbakemelding fra SQL-serveren, så du ser hvordan det går. Hvis du lager en sånn side, så ville jeg nesten ha hatt den lokalt, og bare lastet den opp til websiten når du trengte den. Ikke noe jeg ville hatt liggende ute på web. Har måttet gjøre det slik et par ganger selv. Kirikiri Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Prøver du å skrive til IDENTITY kolonnen? Det kan virke slik på feilmedlingen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå