loe Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Brukte tidligere tables til å lage layouten på sidene mine, men har etter å ha lest innleggene her, bestemt meg for å prøve ut css+div. Får det til å funke greit, men det jeg lurer på er om det er mulig å sette en eksakt størrelse på en div-blokk(sånn at den ikke utvider seg under noen omstendigheter). Lenke til kommentar
svamp Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 (endret) Ja, du kan bruke max-width og max-height i CSS. Uten å ha sjekka; det kan vel også være lurt å bruke overflow:hidden el. auto. div#innhold { width : 350px; height : 350px; max-width : 400px; max-height : 400px; } edit: Kom på at IE ikke støtter min-height/width, så kanskje den ikke støtter max heller? I så fall er det vel lurest å kutte ut max og nøye seg med kun vanlig width/height og overflow : hidden. Endret 29. juli 2004 av svamp Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 (endret) svamp: IE støtter ikke max-v egenskapene. Endret 29. juli 2004 av SirIce Lenke til kommentar
svamp Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 (endret) svamp: IE støtter ikke max-v egenskapene. ops, så den etter editen altså Hadde det problemet med at max/min ikke støttes i IE i en tråd her en gang.. Endret 29. juli 2004 av svamp Lenke til kommentar
loe Skrevet 29. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2004 Funka greit det...! Men hvis jeg skriver inn en lang, sammenhengende tekststreng i diven, forsvinner kantlinja... Lenke til kommentar
mikaelandre Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 (endret) men er det ikke sånn at IE behandler height som min-height? mener det er sånn at hvis du setter height på en boks så vil den i IE utvide seg om innholdet er større, mens den i f.eks. opera vil holde seg til den faste høyden. Endret 29. juli 2004 av mikaelandre Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 (endret) Jepp, det stemmer. satyrium kom på et alternativ til Pixy's underscore-hack. Endret 29. juli 2004 av SirIce Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 (endret) Bruke position: absolute; og så width Eller har ikke de noe med hverandre å gjøre kanskje? jeg bruker det hvertfall sånn, og det funker.. Endret 29. juli 2004 av dimdal Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Bruke position: absolute;og så width Eller har ikke de noe med hverandre å gjøre kanskje? jeg bruker det hvertfall sånn, og det funker.. absolutt posisjonering bør vel egentlig unngåast med mindre det er 100% nødvendig. Er masse lettare å ha med å gjøre en flytande layout. Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Hvordan gjøres det da? Position: float? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Hvordan gjøres det da? Position: float? float:left/right Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå