Gå til innhold

Angående Xbox og hvilken maskin dere bør kjøpe

tjohanne

Anbefalte innlegg

Jeg er på nippet til å kjøpe meg en konsoll snart, og da er det jo det evige problemet med HVILKEN skal jeg ha?

Personlig er jeg skeptisk til Xbox. Hvorfor? Av den enkle grunn at den ikke er japansk. Sjekk denne linken for å se hvordan Xbox gjør det på en viss butikkjede i Japan. Såvidt jeg har forstått så er denne kjeden representativ nok når det gjelder det japanske konsollmarkedet. Legg merke til at GameBoy Advance og PS2 selger som smør, og at selv Playstaion1 selger mer enn Xbox. Linken blir oppdatert ukentlig.

http://www.famitsu.com/game/hard/week/index.html

Dette kan føre til at Xbox mister støtte fra de japanske utviklerne, og da ender du enten opp med et Atari-prosjekt, som ender opp med å bli et helamerikansk fenomen, eller du ender opp med bare amerianske spill, dvs i all essens, PC-lignende spill, slike man ikke vil HA på spillkonsoller.

Jeg tror Playstation2 er veien å gå hvis man vil helgardere seg, men personlig har jeg mest lyst på GameCube akkurat nå. Den blir billig, og jeg tror den kan slå gjennom og gjøre det stort.

Uansett, man bør kjøpe den konsollen som har de spillene man vil spille - det er jo det viktigste.

Men som sagt, Xbox SLITER i Japan, og da kan det fort bli slutt på japanske spill på den konsollen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er helt sant at XBOX ikke gjør det så bra i Japan. Men det betyr ikke at Japanske utviklere ikke slenger seg på.. CapCom, Konami og noen andre ganske kjente utviklere skal utvikle spill til XBOX. Hvis du tenker litt på XBOX, men ikke har lyst på p.g.a. Japanske spill så bør du vente til E3. Kommer du til å se noen store japanske titler. Som MS's svar på Mario! Så vi får se hva det blir til da..

Men GameCube er også et godt valg, spesiellt hvis du vil liker Nintendo sine spill :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-26 14:25, Fro skrev:

Det er helt sant at XBOX ikke gjør det så bra i Japan. Men det betyr ikke at Japanske utviklere ikke slenger seg på.. CapCom, Konami og noen andre ganske kjente utviklere skal utvikle spill til XBOX. Hvis du tenker litt på XBOX, men ikke har lyst på p.g.a. Japanske spill så bør du vente til E3. Kommer du til å se noen store japanske titler. Som MS's svar på Mario! Så vi får se hva det blir til da..

Men GameCube er også et godt valg, spesiellt hvis du vil liker Nintendo sine spill :smile:

Ms har ikke noen god støtte hos Japanske utvikklere. Jeg tror heller Bill kjøper seg støtte, enn at de japanske utvikklerne kommer av seg selv, men det er ikke noe særlig nytt.

Så om japanske spill intereserer deg så bør du ikke satse så mye på Xbox, for om ting ikke forandre seg så går Xbox under, i Japan ganske raskt.

Skal MS lage en Mario klone? Ikke at jeg blir forbauset, for det er to ting man kan regne med i konsoll industrien, nye konsoller kommer ut i løpet av en 5 års periode, og de flest kopierer Nintendo før eller siden. Det er det som er "the Nintendo diffrence"!

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-28 16:16, Roamer skrev:

Du har rett i at Microsoft kjøper seg støtte i Japan. De prøvde å kjøpe Nintendo for 25 milliarder dollar før Gamecube ble lansert i Japan. Nintendo sa selvsagt nei.

Jeg har ikke hørt noe om at MS skulle kjøpe Nintendo, men det forbauser meg ikke.

Men snakk om pay offs, jeg har lagt merke til flere intervjuer med Namco, der Namcos CEO har sagt at de ikke har noen stor tro på Xbox, og skal konsentrere seg on først og fremst PS2, og GC. Men Namcos Dead to Rights kommer ut til Xbox 2 månder før GC versjonen (i Amerika). Og jeg tror den er Xbox Xclusive i 4 månder i Japan. Hvordan er det mulig? Hører jeg lyden av $$$?

Lenke til kommentar

jeg har kjøpt med ps2 for to uker siden og er fortsatt like imponert - grafikken er faktisk veldig bra selv om xbox er bedre. spillene er dritkule - har timecrisis 2 med pistol, gta3 som er dritkult og har akkurat kjøpt meg metal gear solid 2 som også er dritbra. så er det final fantasy serien også som er råbra. ps2 er dritbra, jeg synes den er dobbelt så gøy og spille på som pc, spillene er dritbra - det er veldig mange dritbra spill og kommer stadig flere.

jeg ville kjøpt gamecube eller ps2, vil du ha xbox ville jeg ventet til de gode spillene kom istedet for og vente på de.

anyway, ps2 er som ett gf3ti kort - dritbra og nok for de fleste men ikke det alle aller beste.

personlig ville jeg hatt ps2 selv om jeg hadde fått xbox for samme prisen, nytter ikke med bedre maskin om en ikke liker spillene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...