Tfosheim Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 NVIDIA: 27 % raskere med 64 bit NVIDIA sier at en teknologidemonstrasjon som de "oversatte" fra 32 til 64 bits programvare ble 27 prosent raskere med Windows XP 64-bit Edition og AMD64-prosessor. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 mitt AMD64 system er ennå ikke i lannd kommet!1 ska bli artig å prøve dette når jeg får det! Lenke til kommentar
viranth Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 27% er ganske mye for "bare" å ha gått til 64bit system. Dette må vel være et hint til Intel om at de må få ut fingern... Lenke til kommentar
G Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 27% er ganske mye for "bare" å ha gått til 64bit system. Dette må vel være et hint til Intel om at de må få ut fingern... Jo enig, men bare se at de måtte spesialskrive applikasjonen (demo'en) til 64-bits kode. Så ikke forvent at alle dine gamle 32-bits programmer kommer til å yte like godt selv om du har all nevnte hardware og software som fremgår av artikkelen til Tor Fosheim. :!: Men jeg syntes det var lei lesning at Windows XP i 64-bit er utsatt så lenge. Bare finn artikkelen om saken i noen av de nyeste artikler på http://programmer.no Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Og dette var med en uferdig versjon av et OS! Sannsynligvis ville den testen ha vist enda høyere ytelse på et ordentlig 64-bit OS. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Det kan jo godt hende at nvidia ikke hadde optimalisert koden i utgangspunktet, så gjør de om til 64bit optimalisert og får 27% bedre ytelse... Lenke til kommentar
Ko_deZ Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 En demonstrering av teknologi som ikke er optimalisert for å kjøre så bra som mulig? neppe.... 27% syntes jeg hørtes fornuftig ut. Man bruker ganske ofte 64bits presisjon i utregninger og slikt, spesielt i teknisk programvare. Operasjoner på disse tallene vil nå kunne gjøres med ett klokkeslag istedenfor at man må dele opp tallet og bruke mange flere klokkeslag. Det er ikke så mange instruksjoner som går fortere i 64 bit, men til gjengjeld så tjener man så sinnsykt mye på det... -Ko_deZ- Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 (endret) Ko_deZ sa: "Man bruker ganske ofte 64bits presisjon i utregninger og slikt" hmm.. er rimelig sikker på at de bruker svært lite heltallsoperasjoner på 64 bit store tall... Flyttallsoperasjoner har ihvertfall siden PII generasjonen blitt utført på 80* bit store tall uten ytelsestap... SDram er jo også som kjent på 64 bit, dual channel gjør at det blir 128bit... Det 64bit tilfører er veldig mange flere registre som gjør at man slipper å bruke den "trege" L1 cachen så mye Det er veldig mye hurtigere å jobbe med registre enn L1 cache. * (Husker å ha lest dette for leeenge siden, hukommelsen min kan ta feil) Endret 29. juli 2004 av blackbrrd Lenke til kommentar
ludomp3 Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Intel må få ut hele armen, ikke bare finger'n... Lenke til kommentar
jossy Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Det frister meg mer og mer med 6800GT. Bedre på doom3 og mer ytelse. X800pro er bedre i hl2. Men nVidia gjør det bra! Frister meg...hva syns dere? Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Hvis du har et bra powersupply så ser 6800GT veldig bra ut Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 rawr...nice økning..skulle ønske MS var raskere tilå kvalitetssjekke...så winXP64 kom litt kjapt!... (men så må jo nForce4 komme da uansett før jeg gidder kjøpe...og DDR2 ram..og...og....og....) pokker.... men fin ytelses økning...håper denne gir en indikator for mulige ytelseshopp man kan gjøre i spill ved å kode om til 64bit støtte! Lenke til kommentar
Ko_deZ Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Er ikke UT2004 eller ett eller anna spill ute på 64 bit for Linux? Hadde vært kult å se noen teste den opp mot 32 bit versjonen. -Ko_deZ- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå