Gå til innhold

Hva er lurt? 915/925 eller 865/875?


dacr0w

Anbefalte innlegg

Takk for mange gode forslag. Kun noen få spørsmål før jeg bestemmer meg:

 

1. Hvorfor ikke Prescot cpu (1mb cache) (bortsett fra pris)?

2. IC7-G eller IC7-MAX3?

3. Noen som har erfaringer med 915 eller 925 kortene hvis jeg allikevel faller for fristelsen til å kjøpe noe nytt og relativt utestet?

 

dacr0w

De nye Intel 915/925-kortene vil jeg klart anbefale for folk som skal kjøpe ny pc i dag. De har bl.a. den nye pci-bussen og de har integrert Gbit-nettverkstilkobling med meget bra ytelse. Kortene tilbyr også en HD-audio krets med klart bedre lyd enn tidligere løsninger. Det er også integrert støtte for mer avanserte raid-løsninger på mange av kortene. De fleste 915-kortene kan utstyres med vanlige DDR-brikker mens 925 bruker DDR2-brikker.

Dersom en skal oppgradere en datamaskin med et nytt Intel-kort vil det største løftet være skifte til grafikkort basert på den nye pci-standarden. Men tester viser at de nye kortene foreløpig ikke gir bedre ytelse enn 865/875-kort. En oppgradering bør altså baseres på interesse for mange av de nye funksjonene som kortene tilbyr. En stiller selvsagt bedre forberedt på fremtidige oppgraderinger med et 915/925-kort.

Endret av durabit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dere som sitter å sier Prescott har dårlig ytelse og høy varme ! Har dere personlig prøvd den ? har precott 2.8 på et abit IC7-G idel på 43C og 56 full load ...

 

Synes min Prescott 2.8, som ikke var tenkt til overklokking i utgangspunktet, har akseptabel temperatur, men jo lavere jo bedre. 43 grader var lavere enn min kjører. Forskjell på kjøling eller rett og slett temp-monitoreringen på hovedkortet?

 

Data:

Idle 50 grader, load anslagsvis 60 grader (Warcraft III :-)

 

Andre data på idle:

System 28 grader, PWM (power til CPU?) 42 grader.

CPU vifte (standard boxed) 2700 rpm, NB (chipset) vifte 5100 rpm.

 

Hovedkortet er Abit AI7, i Aopen H600B kabinett. Kabinettvifter

8412N2GME 2 stk. Papst vifte, 58m³/time, 26 dB(A)

som blåser luft ut av kabinettet bak.

 

Jeg slet litt med å få på kjøleren (de fire "tappene" på overdelen som vifta sitter i). Kan kanskje ha gått ut over den leireaktige kjølepastaen som satt på kjøleren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...