lokyvo Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 MIN ØNSKELISTE * Tar fine bilder * Lommevennlig størrelse * Undervannshus * Manuelle innstillinger * Minst 3 pix * Minst 3x zoom * Støtte for xd kort (har xd fra før - så kjekt, men ikke noe krav) * Støtte for AA batterier (kjekt, men ikke noe krav) Noen som har noen tips til hva jeg bør se nærmere på? Har et Finepix S304 zoom som tar gode bilder, men er for stort til å ha med seg i veska....og når jeg sier veske mener jeg nett liten dameveske På forhånd takk! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Det finnes ikke all verden av små nette kamera med mye manuelle innstillinger. Du kan jo sjekke Nikon Coolpix 2200/3200. De bruker AA batterier, men ikke XD kort (SD). Ellers har du Olympus Mju-410, også liten og nett. Denne bruker XD kort, men ikke AA batterier. Ingen av disse to har særlig mye manuelle innstillinger da, men jeg tror de møter de andre kravene dine (ikke 100% sikker på om Coolpix 2200/3200 har undervannshus). Lenke til kommentar
Hesle Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 (endret) Nå husker jeg ikke akkurat hvor "stort" et Finepix S304 er. Men jeg vil nevne Canon Powershot A 80 som et alternativ til dem som allerede er nevnt. Det bruker riktignok CF kort, men ellers burde det møte dine kriterier. Det har mengder av innstillingsmuligheter, kan ta forsatslinser, det finnes undervannshus til det og det tar AA batterier. Jeg har fyrt av over 6000 bilder på et halvår med mitt og jeg er meget fornøyd. En finesse jeg setter spesielt stor pris på er den vridbare LCD skjermen som jeg bruker hele tiden. Billedkvaliteten er bra og batterikapasiteten er fenomenal. Kikk på dette kameraet og vurder om størrelsen passer for deg. Endret 30. juli 2004 av Hesle Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 A80 er en del mindre enn S304 ja... men kan vel neppe betegnes som lite og nett. Når det er sagt, er alt relativt. Det er nok det netteste kameraet du finner som har den mengden funksjoner og med så mange pluss sider. By the way... CF er den billigste typen minnekort, og skal du ha ett ekstra minnekort en gang i fremtiden, så vil du faktisk spare på at du kjøpte ett kamera som bruker CF, til tross for at du ikke kan bruke ditt gamle XD kort. XD er jo omtrent dobbelt så dyrt som CF. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå