panzerwolf Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 (endret) Se der ja: Kopisperre ødela CD-spilleren Håper dette bare er begynnelsen... og at folk kommer til å kjøre fletta av plateselskapene hos forbrukerrådet eller rettsvesenet! Problemet kan fort bli at det ikke skjer noe med de dårlige løsningene og at plateselskapene nekter å "innrømme" at dette er noe tull før man har herja med forbrukerne både på stueanlegget og på internett... Nei, støtt heller de plateselskapene som ikke ødelegger for både forbrukere og artister! Endret 29. juli 2004 av Mad Wolf Magnux Lenke til kommentar
total Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 jeg kjøper av prinsipp aldri CDer med kopisperre for dette ikke går under definisjonen på CD. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 jeg kjøper ikke musikk lengre .. har så mange cd plater med god musikk at eg ikke trenger det nye pisse som kommer ut Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 "CD'er" med kopisperre er ikke CD'er, da de ikke får lov til å benytte seg ac Compact Disc-lisensen. De har nok sitt på det rene, desverre. Men nei, jeg kjøper ikke plater med kopisperre, synd, egentlig, for det gis ut mye bra på liksom-cd også. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 "CD'er" med kopisperre er ikke CD'er, da de ikke får lov til å benytte seg ac Compact Disc-lisensen. De har nok sitt på det rene, desverre. Men nei, jeg kjøper ikke plater med kopisperre, synd, egentlig, for det gis ut mye bra på liksom-cd også. ikke A Perferct Circle's Thirteen Steps en gang? forøvrig: den greide eg å kopiere lett Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 29. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2004 "CD'er" med kopisperre er ikke CD'er, da de ikke får lov til å benytte seg ac Compact Disc-lisensen. De har nok sitt på det rene, desverre. Men nei, jeg kjøper ikke plater med kopisperre, synd, egentlig, for det gis ut mye bra på liksom-cd også. Er ikke så sikker på det ser du. En ting er at musikkmediet ikke fungerer på spilleren din (som det gjerne står; "this will play on most CD-players"), men at man risikerer å få ødelagt spilleren sin er helt rusk uansett hvordan man vrir og vender på det. Det er kun i en butikk jeg aksepterer musikkmedia med såkalt kopisperre, og det er i en liten spesialbutikk i Oslo. Mest for å støtte eieren litt. Ellers tror jeg ikke at jeg kommer slike media før de koster en femtilapp eller noe sånt. Vurderer å dra trikset med å laste ned for så å sende penger til bandet direkte i stede... Om jeg hadde vært artist, er jeg heller ikke så sikker på at jeg hadde akseptert at min musikk skulle ødelegges av slikt tullballopplegg. Sikkert lett å si når man ikke er artist selv, men det strider meg så vanvittig i mot.... Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 ikke A Perferct Circle's Thirteen Steps en gang? Helt korrekt, det er èn plate jeg aldri kommer til å kjøpe, med mindre den kommer uten kopisperre. God musikk jeg gjerne vil betale for, men dette er prinsippsak. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Er ikke så sikker på det ser du. En ting er at musikkmediet ikke fungerer på spilleren din (som det gjerne står; "this will play on most CD-players"), men at man risikerer å få ødelagt spilleren sin er helt rusk uansett hvordan man vrir og vender på det. Hva er du "ikke sikker på"? Det èr ikke CD'er, det er plater. Det er kun i en butikk jeg aksepterer musikkmedia med såkalt kopisperre, og det er i en liten spesialbutikk i Oslo. Mest for å støtte eieren litt. Ellers tror jeg ikke at jeg kommer slike media før de koster en femtilapp eller noe sånt. Vurderer å dra trikset med å laste ned for så å sende penger til bandet direkte i stede... Hvilken butikk? Uansett, jeg kjøper musikk av flere grunner. Jeg liker å kjøpe musikk, liker å lete i hyller etter godsaker, jeg liker å støtte artisten/bandet/plateselskapet (dersom det er et mindre plateselskap), og sist, og kanskje viktigst: Jeg liker å ha plater. Jeg liker å kunne dra en skive ned fra hylla, sette den i spilleren og sette meg ned i godstolen og lese bookleten. Om jeg hadde vært artist, er jeg heller ikke så sikker på at jeg hadde akseptert at min musikk skulle ødelegges av slikt tullballopplegg. Sikkert lett å si når man ikke er artist selv, men det strider meg så vanvittig i mot.... Helt enig, fatter ikke at man finner seg i det. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 ikke A Perferct Circle's Thirteen Steps en gang? Helt korrekt, det er èn plate jeg aldri kommer til å kjøpe, med mindre den kommer uten kopisperre. God musikk jeg gjerne vil betale for, men dette er prinsippsak. Den følger faktisk spec's ene viss eg ikk tar feil... Den har bare et program som autostarter og gjør det vanskelig å kopiere.... Men eg har rett og slett autoplay deaktivert, så eg merka det rett og slett ikke Forøvrig: du har sagt på en post at det er favoritt platene dine av APC, har du lånt den da? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Jeg har lasta den ned fra Den Store Veven, og så lenge plateselskapet fortsetter å føkke opp god musikk på den måten, kommer jeg til å fortsette å laste ned den aktuelle musikken. Foreløpig har jeg INGEN planer om å betale i dyre dommer for en CD-plate jeg må LURE til å spille av. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 ikke A Perferct Circle's Thirteen Steps en gang?forøvrig: den greide eg å kopiere lett Hehe, WORD! Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 30. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2004 Hva er du "ikke sikker på"? Det èr ikke CD'er, det er plater. Sikta til "De har nok sitt på det rene, desverre." Kom ikke helt fram i teksten min Hvilken butikk? Uansett, jeg kjøper musikk av flere grunner. Jeg liker å kjøpe musikk, liker å lete i hyller etter godsaker, jeg liker å støtte artisten/bandet/plateselskapet (dersom det er et mindre plateselskap), og sist, og kanskje viktigst: Jeg liker å ha plater. Jeg liker å kunne dra en skive ned fra hylla, sette den i spilleren og sette meg ned i godstolen og lese bookleten. Helt enig! Ønsker helst originale CD'er og mener at gode artister bør støttes. Butikken heter forresten Shadowland, men du finner ikke akkurat vg-lista topp 20 der... Helt enig, fatter ikke at man finner seg i det. Vi får håpe at det endrer seg. Er vel allerede et par artister som har lagt ut låtene sine gratis på internett faktisk. Men de har vel gjerne også tjent nok til å kunne klare seg... Aftenposten har forresten kommet med et par artikler til. Handler om at folk kopierer de såkalte kopibeskytta musikkmediene for å kunne spille de av samt hvordan man kommer seg forbi "kopisperra" på de fleste dingsene fra EMI og BMG. Virker som om de kommer til å sette litt fokus på denne saken... Aftenposten Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 31. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2004 Oppdatering: Aftenposten bringer dette videre og kan fortelle at Forbrukerombudet tar opp kopisperrene Kanskje det endelig kan bli slutt på dette? Selv om EU sin nye åndsverklov innføres, tror jeg platebransjen selv vil tape på det på sikt... Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Shadowland er ei finfin sjappe. Lenke til kommentar
total Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 - Boikott CD med kopisperre Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 4. august 2004 Forfatter Del Skrevet 4. august 2004 (endret) - Boikott CD med kopisperre Leste akkurat artikkelen på Aftenposten om det samme! Vedlig bra! Shadowland er ei finfin sjappe. Min favoritt! Bruker nesten alltid opp mot en time der når jeg er innom. Blir desverre ikke så ofte ettersom jeg bor i Stavanger Endret 4. august 2004 av Mad Wolf Magnux Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Jeg har fremdeles til gode å treffe den Copy controlled platen som ikke Linux kan lese/rippe. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 jeg har fremdeles til gode å treffe den copy controlled platen som ikke windows kan lese/rippe... Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 (endret) Det er kun plateselskapene som kan slippe unna med noe slikt. Det er helt eksepsjonelt. Plateselskapene fører jo tydeligvis en krig mot kundene sine. Og dette aksepteres helt til det fulle. Det er helt sinnsykt. Jeg hater plateselskap. Jeg skulle ha startet meg et eget og hooket alle skikkelige band. Det kan umulig være noe problem. Endret 10. august 2004 av drange_net Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå