Gå til innhold

Kan Telenor gjøre dette ?


Anbefalte innlegg

Jeg ringte Telenor for noen opplyninger ang. en purring på en regning de hadde sent meg. Jeg trodde jeg hadde betalt denne, men det viste seg at dette var en ny regning som kom like etter den forrige som jeg hadde betalt.(wtf?

Regninga hadde blitt liggende lenge siden jeg trodde det var en purring på den regningen jeg hadde betalt, siden den ble betalt et par dager for sent. I samme samtale med Telenor får jeg høre at hvis jeg betaler innen 10 dager vil ikke telefonen bli stenkt, dagen etter er telefonen stenkt og Telenor skal ha 250kr for å åpne den .....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

De gjør det sånn ikke bare med mobil. Pga. omlegging i systemet sitt fikk jeg fast telefon regninger som var halvt år gamle.

 

Telenor eier ikke skam og ruller videre med staten som blind investor.

 

Jeg kommer til å gråte gledestårer den dagen Telenor går konkurs.

 

Telcontar

Lenke til kommentar

Da jeg var Telenor internett kunde la jeg abonomentet på 'vent' i tre måneder pga flytting. Når jeg fikk meg ny leilighet var det innlagt kabel-tv i huset. Jeg ville sef ha bredband fra UPC og ringte Telenor for å si opp internett abonnementet. Dama jeg pratet med var virkelig hyggelig og sa at jeg skulle slippe å betale for den siste måneden siden jeg ikke hadde brukt internett på flere måneder. Den regningen kunne jeg rive i to, ble jeg fortalt.

1 år!! etterpå kommer det fanken meg en regning i posten på uoppgjort internettabonnement. Ringte Telenor og denne gangen var det ikke noen hyggelig dame jeg traff på, men en sur premenstruell kjerring. Hun ville så absolutt ikke høre på meg når jeg fortalte at jeg ikke hadde brukt internett de siste månedene jeg hadde pluss abonnementet og av den grunn skulle få den siste måneden gratis. Betal eller så blir det en inkasso sak til slutt var beskjeden jeg fikk.

Jeg ble sur og sa til dama at jeg ønsket en utskrift av mine kundeopplysning som hun selv refererte til, samt hennes navn som jeg ville henvise til i mitt klagebrev til Telenor om elendig kundeservice osv. Da fikk pipen en annen tone. Var det den siste måneden du skulle slippe å betale for sa du, ja det tror jeg at jeg kan ordne her og nå. Ja se det, der er regningen slettet, ha en god dag og velkommen igjen som kunde hos oss. Merkelig hvor mye som plutselig fikser seg når du spør etter et navn.

 

Enda verre var det den gangen jeg ringte feilmeldinga fra min mobil for å opplyse om at hustelefonen min ikke virket. Da feilmeldings dama hadde fått nummeret mitt og sjekka litt sier hun: Jo det gjør den, det er ikke noe galt med linja de! Merkelig sier jeg siden linja er helt død og jeg da ikke kan ringe fra den, samt at jeg har testa 3 telefonapparater i forskjellige uttak rundt om i leiligheten og alle er like døde. Jeg kan heller ikke ringe inn fra min mobil og naboens telefon er også død. Men dama jeg pratet med ville ikke høre på dette jeg sa. Hun kunne nemlig se på skjermen sin at det ikke var noe galt. Blant annet så mente hun at alle telefonene jeg hadde testet, samt at jeg ikke kunne ringe inn fra min mobil og at naboens telefon også er død var en ren tilfeldighet. Går det an!

2 dager etterpå sto det en telemontør på døra mi. Han lurte på om telefonen min nå virket etter at en gravemaskin hadde rota det til lengre oppe i gata og han hadde skjøta kablene sammen igjen.

 

Rune.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 4 uker senere...

Quote:


Den 2002-07-06 23:11, Petitzo skrev:

Quote:



Jeg kommer til å gråte gledestårer den dagen Telenor går konkurs.


Telcontar


 

Jeg kommer ikke til å gråte gledestårer fordi at mine kjære foreldre fant på å gi meg aksjer i Telenor :sad:

 

 

Selg de nå... hører du? Telenors aksjer vil gå nedover nå som det blir mer kjent hva de har tenkt å gjøre med ADSL. De kommer nemlig til å tape en haug med kunder.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
Jeg ringte Telenor for noen opplyninger ang. en purring på en regning de hadde sent meg. Jeg trodde jeg hadde betalt denne, men det viste seg at dette var en ny regning som kom like etter den forrige som jeg hadde betalt.(wtf?

Regninga hadde blitt liggende lenge siden jeg trodde det var en purring på den regningen jeg hadde betalt, siden den ble betalt et par dager for sent. I samme samtale med Telenor får jeg høre at hvis jeg betaler innen 10 dager vil ikke telefonen bli stenkt, dagen etter er telefonen stenkt og Telenor skal ha 250kr for å åpne den .....

 

Dette kan Telenor ikke gjøre. Grunnen til at du plutselig fikk stengt abonnementet var dårlige rutiner i Telenor. Du fikk beskjed om 10-dagers frist, så du har ditt på det rene. Problemet blir å bevise at du fikk beskjed om det. I alle fall er dette nok et eksempel på den dårlige kundeservicen.

 

Dersom man finner seg i dette vil jo ikke Telenor bli tvunget til å renske opp i sine interne rutiner. Jeg anbefaler at alle som har et problem med dårlig service hos Telenor sender et brev til forbrukerrådet. Når de får inn tilstrekkelig med klager vil deres juridiske avdeling kunne utarbeide større klager til Telenor. I tillegg vil forbrukerrådet, som jo er en institusjon som skal bevare våre (les: forbrukernes) interesser, mest sannsynlig apellere til pressen. Dette vil skape debatt og myndighetene kan refse Telenor. Det hjelper ikke å klage hver for seg; man er helt nødt til å samle klagene til en enhet (forbrukerrådet) som representerer oss alle.

 

Konklusjonen er at Telenor slipper unna med slike grove intern-rutine-feil med mindre man sier fra til en større klageinstans som forbrukerrådet. Monopol fører ikke til noe godt. Dette var bare en liten "fight the machine"-impuls fra min side. Håper dere sender et brev med klage på Telenor til forbrukerrådet!

 

Ps: jeg har visst klart å legge inn denne posten som en egen topic ute i forumet. Dette skapte en del forvirring, og det beklager jeg. Får håpe adminene sletter posten så snart som mulig.

 

-Sanyar

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
<!-- BBCode Quote Start --><TABLE BORDER=0 ALIGN=CENTER WIDTH=85%><TR><TD><font class=postbody>Quote:</font><HR width=100% color=#333333 SIZE=1></TD></TR><TR><TD><FONT class=quote><BLOCKQUOTE>

Den 2002-07-06 23:11, Petitzo skrev:

<!-- BBCode Quote Start --><TABLE BORDER=0 ALIGN=CENTER WIDTH=85%><TR><TD><font class=postbody>Quote:</font><HR width=100% color=#333333 SIZE=1></TD></TR><TR><TD><FONT class=quote><BLOCKQUOTE>

 

Jeg kommer til å gråte gledestårer den dagen Telenor går konkurs.

 

Telcontar

</BLOCKQUOTE></FONT></TD></TR><TR><TD><HR width=100% color=#333333 SIZE=1></TD></TR></TABLE><!-- BBCode Quote End -->

 

Jeg kommer ikke til å gråte gledestårer fordi at mine kjære foreldre fant på å gi meg aksjer i Telenor :sad:

 

</BLOCKQUOTE></FONT></TD></TR><TR><TD><HR width=100% color=#333333 SIZE=1></TD></TR></TABLE><!-- BBCode Quote End -->

 

Selg de nå... hører du? Telenors aksjer vil gå nedover nå som det blir mer kjent hva de har tenkt å gjøre med ADSL. De kommer nemlig til å tape en haug med kunder.

 

Hmm... Er ikke sikkert det spiller noen rolle... Husk at Telenor er mye, ikke bare ADSL, og ikke bare i Norge...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...