Gå til innhold

Billigste OK 17" LCD med integrerte høyttalere!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg veit, integrerte høyttalere suger balle, men de skal kun brukes til å høre på litt mp3 før det brennes ut osv. Blir ikke noe spilling eller filmseing med de.

Så lenge jeg har litt færre ting på skrivebordet så er det bare positivt.

Lenke til kommentar

Denne skjermen kostet 2795 i UKE 30, jeg kjøpte den.Utifra relativt gode omtalene både på newegg, på hardware.no brukererfaringer og andre tester så antok jeg at jeg ikke skulle bli skuffet, men her er mine erfaringer:

Har et AOPEN Gefore 3 TI200 og Samsung Syncmaster 957 MB 19" CRT.

Denne skjermen har Kun vga inngang.

pakket den opp, satte den på plass, fant ikke driverene til skjermen på nettsidene til benq, så jeg brukte fp 767 driverene.

Driverne var EKSTREMT enkle, faktisk var det bare en fargeprofil, og lissom, ingen spesielle muligheter til noe som helst.

første som slo meg var jo den enorme kontrasten (skarpheten), jeg hadde problemer med å tilpasse øynene til dette men etter litt triksing og fiksing med kontrast, så var det akseptabelt. Skjermen virket i utgangspunktet grei nok, prøvde UT2k3 og litt, og det virket også bra.

Men så skulle jeg bla gjennom bilder som jeg hadde tatt med dig. kamera og merket at bildene så ganske annerledes ut enn slik de så ut på CRT skjermen. Det var en smule mer farge på bildene men det største problemet var at middels mørke partier var ekstra mørke, er ikke helt sikker på hvordan jeg skal uttrykke det da, men bildene virket generelt veldig mørke.

Jeg prøvde å stille brightness, på skjermen som omtrent ikke forandret noen ting, contrast reagerte mer, men jeg slet med å få til akseptable innstillinger. Det endte opp med at jeg måtte endre innstillinger vha. innstlillingsmulighetene i NVIDIA driverne. Satte ned kontrasten en god del og da ble ting bedre.

Jeg følte at skjermen nå var på et brukbart nivå, så da ville jeg bare prøve en liten test, åpnet et bildebehandlingsprogram, laget en gradient (fargeovergang) fra svart til hvitt, og prøvde også andre farger..og hva ser jeg, jo jeg ser ganske tydelig at fargeovergangen ikke er jevn...den er "hakkete", og "hakkingen" er heller ikke jevnt fordelt

la oss si 1 er svart og 10 er hvit så vil bildet se slikt ut

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

ved "jevn hakking" kunne det f.eks vært

1 3 5 7 9

men på denne skjermen var det

1 2 5 7 9 10

uansett hvor mye jeg zoomet inn og ut så var det ganske tydelige brudd i overgangene.

Jeg spurte folk og fe, og noen sa at LCD slet med fargegjengivelser, andre snakket om VGA kontra DVI inngang som et mulig problem, og atter andre sa at LCD også var i stand til å gjengi farger bra.

På jobben har vi også LCD skjermer så jeg gjorde det samme; laget gradients, og der var det helt jevne overganger, så det er tydelig at det er forskjeller på skjermer.

Jeg har nå prøvd skjermen i 2-3 dager og er ikke særlig begeistrert for skjermen, og vil vel si at det er vel en brukbar skjerm, men man bør ta forbehold om dårlig farge-gjengivelse, ikke noe som helst programvare og dårlig innstilte lys/kontrast forhold som standard.

Gir denne skjermen rundt 3 av 6 mulige.

Vurderer å benytte angrefristen på denne skjermen.

Lenke til kommentar
Gir denne skjermen rundt 3 av 6 mulige.

Vurderer å benytte angrefristen på denne skjermen.

Du er jammen meg det fine på det!!! Syns denne skjermen fungerer veldig bra... Så klart er det ikke en toppskjerm, men til 2800 var det ett veldig bra kjøp... Jeg tror at den vanlige bruker (som ikkje bryr seg så serlig opp i de tingene du nevnte over) blir veldig fornøyd med denne skjermen...

Men nå skal de siest at jeg bare har sammenlignet denne skjermen med min gamle IBM skjerm...

Men det er min mening...

P.s Hater fargen!!

Endret av Prebo
Lenke til kommentar

Du er jammen meg det fine på det!!! Syns denne skjermen fungerer veldig bra... Så klart er det ikke en toppskjerm, men til 2800 var det ett veldig bra kjøp... Jeg tror at den vanlige bruker (som ikkje bryr seg så serlig opp i de tingene du nevnte over) blir veldig fornøyd med denne skjermen...

Men nå skal de siest at jeg bare har sammenlignet denne skjermen med min gamle IBM skjerm...

Men det er min mening...

P.s Hater fargen!!

Vel jeg syns en bør se på styrker og svakheter uavhengig av pris .. billig og bra er jo et uttrykk, og min erfaring med denne skjermen var vel heller, billig og brukbar.

Det jeg lurte litt på om du har anledning til å teste fargeoverganger for å se om det er kun mitt oppsett eller om det er felles for skjermene med dette problemet?

Hvilken farge er det du hater? :-) jeg liker ikke blåfargen på on off knappen, unødvendig blikkfang! :-)

Lenke til kommentar
Det jeg lurte litt på om du har anledning til å teste fargeoverganger for å se om det er kun mitt oppsett eller om det er felles for skjermene med dette problemet?

Hmmm.... Har 0 peiling på slikt desverre..... Men til mitt formål (spilling, surfing og musikk) går den bra..... Vet ikke om den er så bra for folk som driver med grafikk, farge og alt de der...

Hvilken farge er det du hater?  jeg liker ikke blåfargen på on off knappen, unødvendig blikkfang!

Hehe.. Smaken er som baken... Jeg hater den hvite fargen på skjermen, da resten av oppsettet mitt er sort, eneste som er godkjent er sokkelen, som er sort, og av og på knappen som lyser blått (her neon lys i pc'n med samme blåfarge :) )

Endret av Prebo
Lenke til kommentar

Kjøpte samme skjerm når den var på "ukens tilbud" @ komplett.no...

Førsteintrykket var bra, litt missfornøyd med fargen, men det plagde meg egentlig ikke så mye da det var skjermbildet jeg skulle se på, og ikke selve skjermen ;) Men nå som jeg har brukt denne skjermen i noen dager, ble jeg litt paff.. enkelte ganger når jeg skrur på skjermen etter at den har stått av en stund, blir fargegjenngivelsene helt på tryne! har helt svart bakgrunn i win, den er mørke blå.. øverst i browseren hvor det skal gå fra mørkeblå, til lyseblå, er det virkelig VIRKELIG tydelig å se hvor fargene går fra litt lyst til ennå lysere... det ser virkelig dårlig ut.. Tenkte med meg selv at dette var rart.. (har hatt skjermen i tre fire dager nå) men da bildet ble som det skal være etter en to tre minutter glemmer jeg jo at det er slik :hrm: men kommer fort på det igjen når jeg skrur på skjermen etter en god natts søvn... når skjermen oppfører seg som den skal, er jeg fornøyd med den, men dette skremmer meg, det skal ikke være slik right? Satte meg akkurat med pc pulten nå, og skrudde på skjermen, tok fem seks minutter før den ble normal, og det hjalp og "kakke" den litt i siden med to fingre... (ikke "kakke" som i det man gjør med musa når du taper i CS, kakke som i å slå litt forsiktig bortig siden av skjermen for å se om det skjer noe...)

Tenker jeg skal se hvordan skjermen er i mårra, sitter nemmlig å lurer på om det tar lengre og lengre tid for hver gang :ermm: ingen andre som har opplevd dette? Det som suger mest av alt er at dette er min andre LCD skjerm på kort tid, den første 17" LCD skjermen jeg kjøpte leverte jeg tilbake pga mange pixel feil... vits at jeg skal være så jævlig uheldig når det kommer til LCD... :hmm:

Hvertfall, noen av dere som har opplevd noe liknende?

-mamazboy-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...