Gabriel_X Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 Da jeg for noen år siden flyttet til en ny leilighet skulle jeg få opprettet telefonabonnement. Ringte telenor og oppga navnet på hun som hadde bodd der før og de hevdet hardnakket (slik bare telenor kan) at det ikke var noen linje der (selv om kontakten faktisk satt i veggen og jeg hadde oppgitt det gamle nummeret til hun som bodde der før.) Bestilte derfor montør som aldri kom som avtalt - dagene gikk og jeg plugget ihvertfall i telefonen når jeg først hadde tatt den ut av flytte-eskene ooog: Voila! - Det var summetone der! Ringte telenor flere ganger fra denne linjen angående dette men de påstod at det aktuelle nummeret var til en sentral et helt annet sted i byen og var generelt uinteressert i å hjelpe meg - selv når jeg sa at det opplagt var en feilkobling et eller annet sted. Fortsatte derfor bare å bruke linja uten å høre noe som helst. Før jeg flyttet dit hadde jeg telefonregning på 3-4000 i kvartalet (mye surfing/spilling med analogt modem...). Bodde der i over 2 år uten å motta noen regning og uten at linjen ble stengt. Det siste året var PC'n oppkoblet døgnet rundt bare 'på trass' - ikke at jeg brukte den men jeg ville se hvor langt jeg kunne ta det før telenors eventuelle interne systemer fanget det opp. Det geniale er jo selvsagt at hvis de hadde kontaktet meg kunne jeg jo bare blånektet og si: Sorry - jeg har ikke noe abonnement hos dere og ifølge deres arkiver er det heller ikkeno telefonlinje til leiligheten jeg bor i. Ser ikke bort ifra at han som bor der nå også ringer gratis døgnet rundt. Snodig - ikke sant? Lenke til kommentar
swanky Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 LOL Godt å høre at noen får noe igjen for pengene jeg betaler inn. swanky Lenke til kommentar
D_KILLAH Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 Stjele andre stakkars aboonenters penger slik! Skam deg! :wink: Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 26. april 2002 Forfatter Del Skrevet 26. april 2002 Quote: On 2002-04-26 01:27, D_KILLAH skrev:Stjele andre stakkars aboonenters penger slik! Skam deg! :wink: Ja er det rart det er dyrt? :wink: Regner med at jeg traff på et eller annet sort hull i systemet - tro hvor mange andre som har tilsvarende muligheter - koblingsboksene til Telenor er jo en enormt virvar av små rare ledninger og det må jo nødvendigvis bli noen feilkoblinger innimellom. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 26. april 2002 Del Skrevet 26. april 2002 hehe.. du bør være forsiktig med å annonsere slikt.. Kan jo lande en 60.000 kroners telefonregning i postkassa di en dag... hvem ler da? :wink: Lenke til kommentar
Johan Skrevet 26. april 2002 Del Skrevet 26. april 2002 Les den første posten en gang til... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå