Gå til innhold

HJEELP!Problemer med ny pc.


Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpte for en uke siden ny pc i deler fra komplett.

Asus a7v600 hk, amd athlon xp 2600 cpu(boxed), twin mos 2*256 mb ram. radeon 9200 atlantis skjermkort, q-tek midi tower og western digital 160 gb til info....

 

Fikk montert det problemfritt, startet opp , installerte windows xp men systemet var meget ustabilt, dvs låste seg og restarta i hytt og pine.

Oppgraderte bios, ble kanskje litt bedre, men fortsatt samme.

 

Dette gjorde jeg hos en kompis. Når jeg kom hjem og skrudde på fant den ikke cd rom\brenner hverken på bios eller i windows. Systemet virket utrolig nok problem fritt en lang kveld med nedlasting fra nett.

 

Måtte finne igjen cd rom, derfor forandret jeg en ting på biosen så den fant denne igjen. Fortsatt ustabilt, derfor prøvde jeg å installere windows å nytt.

Veldig vanskelig, siden den stadig låste seg under installasjon.

Gikk til slutt, men hjalp ingen ting.

 

MEN, nå klokka jeg den ned på bios til 1100 ett eller annet på cpu speed.

istedenfor 1917(mhz)som prossesoren egentlig kjører på og fant en annen bios versjon.

 

Da ble maskin 95% stabil, sånn at jeg fikk lagt inn windows IGJEN denne gangen problemfritt.

 

Nå er maskin 95 % stabil, men jeg kjører jo på halve prossesor krafta.....

 

Så folkens, lang historie men.... Noen forslag/tips??

 

Vh Rune L

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Q-tec sine strømforsyninger(PSU) er kjent for og vere veldig ustabile og gjere systemet ustabilt.

Mistenker dei for å jukse litt når dei skriver kor mange watt PSU'ene er.

Eg trur dei F.eks skriver PSU'en er 400 watt( men 400 watt er bare peak'en(det høgaste den yter), og ein strømforsyning yter ikkje på det høgaste den klarer over lengre tid i strekk. Det klarer den ikkje.

Dei fleste andre strømforsyningsprodusenter skriver kor mange watt den kan yte heile tida.

Lenke til kommentar

cpu tempen er nok litt høy....?? ligger på rundt 55 uten noe særlig belastning.

 

Har ikke prøvd noe harde spill enda, men ligger rett over 60etter en runde med en halvdårlig flysimulator. Har vært oppi 73 når bios sto på riktig cpu speed og da uten stor belastning.

 

JA, jeg har festet kjølinga bra. Kjølepasta var det jo på den. Den kom som sagt boxed.... :)

 

 

Vh Rune L

Lenke til kommentar

Da er memtest tatt, uten å finne noen feil.

Kjørte bare igjennom programmet uten å forandre å noe.

Tok ca en times tid. Hvis jeg gjorde dette riktig, var det altså ikke noe galt...

 

Noen som har en prosessor å låne bort?

 

Har fortsatt mistanker om psu'n. Kan jo kanskje måle det.

 

Vh Rune L

Lenke til kommentar

Må bare tenke litt høyt..... virker som datan blir ustabil til varmere den blir.

CPU speeden kan jeg fortsatt ikke sette til mere enn 1150 , men den blir fortsatt varm, rundt 60 grader celcius ved internett surfing.

 

Må jo gå til helv... det hvis jeg skal nesten doble hastigheten og spille noe litt tøffe spill.

 

Men den kom jo boxed.... skulle tru ting var dimensjonert riktig da??

 

Noen tips om bra cpu kjøling til rundt fem hundre?? Det må være BRA skal jeg gidde å kjøpe......

Kanskje det ikke er det i det hele tatt...... :ermm:

 

Takk igjen!

 

Vh Rune L

Lenke til kommentar

Er jeg den eneste som ikke får svar, eller er det bare at jeg har et håpløst problem? :dontgetit:

 

Men men, har for sikkerhets skyld bestilt ny kjøling til cpu, skader vel ikke å prøve det.

 

Thermalright SP 97.

 

Noen som har erfaring med dette?

Ble overbevist etter å ha lest ti forskjellige tester hvor alle var like fornøyd.

 

 

Igjen, mvh Rune L

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...