Inspekta Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 (endret) Har akkurat kjøpt nytt hk og alt fungerer som det skal men problemet er at når jeg setter IDE kabelen inn i dvd brennern eller cd romen eller cd brenneren (bare for å vise at jeg har prøvd 3 forskjellige) så slukker strømmen til enheten? Når jeg bare har strømmen inni går det bra men så for ide kabelen kommer inn så slukker det. Asus K8N-E DELUXE Hovedkort Socket 754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid heter hk'et hvis det sier noen noe.. Endret 28. juli 2004 av Inspekta Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Setter du i kabelen når strømmen er på Lenke til kommentar
Inspekta Skrevet 28. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2004 nei, slår den av før det, men når jeg starter den igjen da så er det ikke strøm på den Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 (endret) Hørtes ikke ut som en fornuftig måte å sette sammen en pc på. edit: Det hørtes bedre ut. Kontroller at kabelen er satt i riktig vei er det første jeg tenker på! Endret 28. juli 2004 av Kevlar Lenke til kommentar
Inspekta Skrevet 28. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2004 Hørtes ikke ut som en fornuftig måte å sette sammen en pc på :S Ehh? Fornuftig måte? Jeg prøver å installere en ny dvd rom så funker det ikke, derfor prøvde jeg med andre enheter men de funket ikke, derfor prøvde jeg med en annen ide kabel men funket fortsatt ikke, problemet er at den ikke får strøm når jeg har koblet den på. Men når jeg prøver å slå på uten ide kabelen inni så får den strøm Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Misforsto litt, som mr.Elendig. Har du prøvd å rett og slett snu IDE kabelen? Kan jo ha hatt uflaks og satt den i feil vei to ganger på rad Lenke til kommentar
Inspekta Skrevet 28. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2004 ok. dessverre prøvd flere ganger med rett vei, flere forskjellige enheter også =\ skjønner ikke hva det kan være i og med at den får strøm når jeg ikke har i IDE kabelen Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Sjekk at slave\master innstillinger er korrekte! Lenke til kommentar
Inspekta Skrevet 28. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2004 De er det, har testet med cd rom som jeg har brukt i en annen pc, og en brenner som jeg har brukt i en annen pc også Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 har du f.eks. prøvd å bytte kabel .... ? Lenke til kommentar
Inspekta Skrevet 28. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2004 Jess, prøvd alt det opplagte Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 (endret) men dette skjer ikke når du kobler kabelen til en disk? bare en atapi enehet? Hadde faktisk samme problem på en Pioneer DVD 16x slot-in... men der viste det seg at det var selve enheten det var noe feil med. Har du mulighet for å teste disse enhetene på en "ekstern" IDE kontroller? Hvis det funker lukter jeg svidd ugle ang. hovedkortet. (eheheh... jeg har aldri likt asus...) Endret 28. juli 2004 av DJ-JK Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Sjekk at slave\master innstillinger er korrekte! Problemet er jo ikke at den ikke får strøm, fordi det vet du at den får. Når IDE kabelen står på er det pc'en som kontrollerer om den skal slå seg på eller ikke Lenke til kommentar
Inspekta Skrevet 28. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2004 Ja da må det være hket som er ødelagt da, men prøvde med secondary ide også, diskettstasjonen virker hvertfall men det er jo en annen utgang Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 har du angreretten på din side? Bytt til noe annet. ..hvis ikke, gå for garantien Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå