Gå til innhold

Nok RAM for WinXP?

Anbefalte innlegg

Jeg vet at XP helst skal ha mer enn 128MB ram, men har en gammel maskin som har kjørt med det i et halvt års tid uten problemer.

Den skal nå reinstaleres og lurer da på om den krever mer minne med SP1 innlagt eller bør jeg kjøre uten?

Han som eier maskinen har også lyst på NIS 04, men jeg ser på min maskin at dette sluker endel minne.

Noen som har forslag??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ingen merkbare ytelsesendringer med SP1. SP er alltid å anbefale da de fikser ganske mange hull og feil.

Jeg bruker selv NOD32 Antivirus. Det tar veldig lite ressurser. Den scanner igjennom maskinen min på ca. 4min. mens Norton bruker nærmere 20min. Ser at den tar ca.19MB minne med meg. NOD32 bruker omtrent ingen cpu heller, selv under scanning.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432

Som sagt tusen ganger før, NIS04 gjør maskinen hele 40% treigere, og anbefales ikke fra min side.

Edit; og vil heller ikke anbefale deg å installere XP på en maskin med under 128 MB RAM. SÅ mye som kan kræsje da. (Enda mer enn til vanligt :cool: )

Endret av Slettet+432
Lenke til kommentar

du kjører vel seriøst ikke Windows XP med 64 mb ram som server?

selv har jeg Windows XP PRO med Service Pack 1 og NIS 2003 på laptoppen min som er en Pentium 3 800 MHZ med 128 MB ram. funker ganske fint den, men bruker den ikke til noe annet enn skolearbeid da så det er kanskje ikke så alt for rart. ville heller kjørt Windows 2000 på den maskina, men gidder ikke å formatere nå iallefall.

men vet flere pc`er med XP med 128 MB ram. selv kjørte jeg også Windows XP Pro (husker ikke om det var SP 1 på den) men iallefall med 96 mb ram og 8 GB harddisk, gikk jo fint, men den pc`en var bare til testbruk.

Lenke til kommentar

du kjører vel seriøst ikke Windows XP med 64 mb ram som server?

Vel den er vel ikke det man vil kalle en server, men en klient for programvaren og server for selve fresen. Jobber med hva som skal freses i andre maskiner, sender det til fres-serveren med 64MB RAM og dette blir så sendt til fresen.

Edit. Er en Gerber 3D fres, husker ikke fulle navnet, men stor og dyr er den =)

Den maskinen med 64MB RAM skal byttes ut veldig snart, begynner å dra på årene og den har litt problemer med å telle RAMmen, men når man først er inne i XP går det fint =)

Endret av viranth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...