HåkonN Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 Jeg vil gjerne skrive litt om Nokia, og spre litt reklame over dette finske kjempekonsernet som alle er så glad i. La meg først si at jeg fordømmer ikke de stakkarne som velger å bruke Nokia, men føler at jeg, et enkelt-individ som jeg er, må fortelle min historie med Nokia... "Nokia garanti: Du kommer GARANT(I)ert tilbake..." Nokia er kjent for "små" bugs ja....bugs som at displayet fryser, blir svart, eller enkelt og greit faller bort! Andre feil er også at telefonen slår seg av, og da snakker jeg selfølgelig ikke om tomt batteri, det klarer jeg faktisk å leve med. Feilene er mange, og det greit det...har ingen problemer med feil, så lenge man gjør noe med det... **** ta det ***** konsernet Nokia som gir **** i sine kunder! Fatter ikke hvorfor folk ikke velger noe annet. Er folk virkelig så naive å dumme som jeg har vært?Leste i VG at en uavhengig professor uttalte at de var feil på 7 av 10 Nokia-telefoner. Mye av det kommer pga skandalen med de hælvettes billig-displayene fra Taiwan. Kunne de bare ha holdt seg til Sony-displayer..... Var selv dum nok til å kjøpe en 2110, 3110, 3310, 6150, 6210 og dessverre en 8210. Heldigvis har jeg ikke betalt stort mer enn 1000,- for noen av de når de kom... men INGEN av dem har holdt seg uten feil. Nokia har riktig nok rettet feilen så lenge det er innenfor garantien, men de samme feilene kommer gang på gang. 8210`en har jeg hatt inne 7 GANGER pga display-feil. Leverer dem rett inn på Mobilfagmannen i Oslo som har garantisaker for Nokia og gjør det på 5-10min. men alikevel er det lite hyggelig. Spesielt morsomt er det å se alle andre som står i kø med sine Nokia-telefoner enda Mobilfagmannen tar både Nokia/Ericson/Motorola... En gang jeg var der med min 8210, så stod 4 av 7 andre som ventet med en 8210 i hånda med display-feil. Garantien har utløpt på min 8210 så den ligger bare i skuffen....i skuffen sammen med andre små dingse-bomser med Nokia-logo godt plantet på seg...ja for telefon kan det neppe kalles, en telefon kan du ringe med. Koster 1050,- å fikse min 8210 nå, og da får jeg INGEN garanti for at den fungerer om 1uke. Takk Nokia for ypperlig service... Den dagen dere leser om semi-traileren som var fylt med sprengstoff, og sprengte sentralbygget til Nokia i så små biter at selv en liten 8210 uten batteri ville blitt misunnelig, ja da vet dere at det KAN være en forbanna kunde som ville svi ræva til Nokia-direktøren litt. Dette er ingen tilståelse, men jeg lar det være med ordtaket "Den som ler sist, ler **** meg så jævli best"! Skal dra å kjøpe meg noe annet etterhvert...Noen som har noen anbefalinger å komme med? Pris spiller ingen rolle...men den første stakkaren som våger å foreslå Nokia... :smile: Lenke til kommentar
kikken Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 Kjenner igjen historien din så alt for godt. Jeg hadde en 8310 som var fullspekket med........ FEIL!! Etterhvert gadd jeg ikke mer, og gikk over til Siemens me45. Minst like mye utstyr minus radio, men med innebygget 2-veis høyttalende funksjon. Har aldri angret. Den er 100% trofast, svikter aldri, tåler mye mer "juling", og ikke minst så får du en slik for under 3000.- uten binding. Jeg haar i lang tid vært "trofast" mot Nokia-telefoner, men gikk over til Siemens og har det topp med den.......:smile: Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 26. april 2002 Del Skrevet 26. april 2002 Kjenner meg igjen på noe av det du sier, b.l.a. det med 8210 med mongo display. Jeg hadde med min 8210 som infanterist i nord norge. Etter mye tøff behandling begynte displayet å svikte. Hva gjorde jeg? Solgte telefonen BILLIG til broren min som fikk den fikset på garanti. Kjøpte meg så en 7110 som jeg regnet med at tålte litt mer, hadde aldri problemer med den, plass til 160 meldinger og en wap som var veldig lett å bruke. Var temmlig tøft å ligge ute i skauen milevis fra veien og kunne lese vg på wap... Disse føter seg inn i rekken 6110, 3110, 8210, 7110 Så kjøpte jeg en Ericsson T20 for 300 på Elkjøp, en liten møkka telefon som ikke hadde ordbok eller standbytid å skryte av. Nå eier jeg en Ericcson R520m. Denne kan du få med standbytid på 715 timer med stort batteri, slå den! Ikke vær overrasket om du ikke finner denne noe sted på internett, jeg fant den ikke engeng på i.nett. sidene til ericsson! Fant heller ikke noe på http://mobil.box.sk/ om denne modellen, syntes nesten det er litt rart... Ser ingen andre heller som har denne telefonen som forresten har samme innmat bare i litt større format enn ericsson T39 som koster mer enn dobbelt så mye! PS: Er det displayet som er ødelagt på din 8210 som du ikke har garanti på? Nytt display kan bestilles for 3-400kr og spesial skrutrekker selges på biltema for litt over 100 lappen resten klarer du selv. Har et nytt 8210 display liggende som du kan få for 250kr :smile: [ Denne Melding var redigert av: Hans Erling på 2002-04-26 02:17 ] Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 26. april 2002 Forfatter Del Skrevet 26. april 2002 Siemens høres vel bra ut...noen andre med noen anbefalinger? (Skal tenke på det med det displayet...tviler på at jeg gidder å gi den tlf en ny sjangs men...) Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 26. april 2002 Del Skrevet 26. april 2002 Gadd ikke lese hele posten din, men jeg tror jeg skjønner hva det går i. I familien min er det ørten Nokia telefoner. ca 10 tilsammen? (ikke alle blir brukt selvsagt) INGEN av disse telefonene har hatt noen som helst feil, og fungerer STRØKENT! (utenom den som jeg ødelagte firmwaren på selv, via pc'en) Det kan virke som om vi har vært utrolig heldige, eller at det egentlig er veldig få som har problemer i forhold til hvor mange som kjøper telefonene. Det er jo ingen som poster her eller sier i fra til tv2 hjelper deg eller noe sånt, om at telefonen funker... NOKIA er knallbra. tror jeg skaffer meg 3510 når den kommer 15 mai (hvis jeg har penger). 1800kr uten abbonnement er jo egentlig ikke så stiv pris i forhold til funksjonene den har. Siemens sine displayer suger jo vilt da... (hvertfall på de jeg har sett - de litt billigere modellene) Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 27. april 2002 Forfatter Del Skrevet 27. april 2002 "Det er jo ingen som poster her eller sier i fra til tv2 hjelper deg eller noe sånt, om at telefonen funker... " TV2 hjelper deg har allerede hatt saker om Nokia og garantisakene dems.... Nokia gidder ikke å gjøre noe. "Nokia er knallbra" Vel forbrukerrådet i både Norge, Sverige og Finland +en rekke andre land er svært uenige med deg. Tror også at ganske mange andre som har hatt sin Nokia til rep. for 8. gang på 6mnd. er uenige med deg... Tviler på at Mobilfagmannen som reparerer for Nokia i Oslo/Akershus heller er så veldig enig med deg... Mulig familien din har vært heldige, men husk at det er ikke alle modellene som er like ille. 8210 er den som har størst feilprosent av alle mobiler, UANSETT produsent. Hadde 3.4 ganger så mange feil som nr.2 som også var en Nokia. Nokia har slått ann som fjortis-tlf DE-LUXE, men jeg tror fler og fler vil bytte til andre produsenter hvis de ikke gjør noe drastisk snart.... Det Nokia driver med er IKKE service. Lenke til kommentar
molna Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Quote: On 2002-04-26 23:40, GeeZuZz skrev:Siemens sine displayer suger jo vilt da... (hvertfall på de jeg har sett - de litt billigere modellene) Hm, lurer på hvilken modell du har sett, den må være gammel... Siemens har de beste displayene på markedet, da snakker jeg om sl45(i)/sl42(i), s45, me45 og c45 :smile: Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 det var litt teit skrevet. jeg mente menyene i displayene. skriften og ikoner - det er jo elendig. rotete opplegg som er vanskelig å finne frem i... Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Dette er litt rart egentlig.. ja jeg hører om mange som har opplevd masse feil og dritt med nokia telefoner, men personlig har jeg aldri hatt noe feil med de.. har hatt 5110, 3210, 7110 og nå 6210 (som jeg liker best) ..og jeg har aldri behandlet telefonene spesielt pent.. Antar det bare er tilfeldigheter som gjør at noen plages mye med disse telefonene og andre ikke.. Lenke til kommentar
molna Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 GeeZuZz: Ok, men det har nok litt med erfaring og vaner å gjøre også tror jeg :smile: Alle produsentene satser på Symbian OS nå, så da blir vel menyene på alle like snart... Lenke til kommentar
sjanten Skrevet 1. mai 2002 Del Skrevet 1. mai 2002 Quote: On 2002-04-28 22:33, GeeZuZz skrev:det var litt teit skrevet.jeg mente menyene i displayene. skriften og ikoner - det er jo elendig. rotete opplegg som er vanskelig å finne frem i... det spørs... belysningen er litt lav på min C35i, men alt er fullstendig logisk! jeg har i tillegg lagt inn hotkeys (ikke orginalt, men det er utrolig effektivt!) 1-3: telefonnr 4: spill 5: husker ikke 6: internett 7-9: tlfnr (har ikke brukt mobilen på 4 måneder! har ikke gyldig abb) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå