FenrisC0de Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Jo, sitter med en pc her, MSI 6585 Max hovedkort, og installerte nettopp ny ram, sitter da 1x 512mb PC 2700 ram, og 2x PC3200 mb ram (twinmos), så startet jeg opp, hørte et lite pip, og skjermen skrur seg ikke på, ikke noe skjermbilde. Så fjernet jeg PC2700 brikken, samme greia, hva er galt? Kommer bare et lite piip and thats it! Vifter går, alt kjører, bare ikke noe skjermbilde. Lenke til kommentar
felzius Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Sjekk hovedkort manualen din, der kan det stå noe om hva forskjellige pip i oppstart betyr. Testet å starte maskinen med 1 minnebrikke? Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 28. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2004 (endret) ja ok, startet opp bare med den gamle brikken (den PC2700), da fungerte alt sole fint. Men betyr det da at det er noe gærent med de to twinmos brikkene? eller er de ikke støttet eller hva er problemet med de? Skal prøve å sette inn en og en brikke nå.. EDIT: er ikke min pc. Endret 28. juli 2004 av Earth657 Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 28. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2004 Ok, her er det noe rart. Så lenge vi bare har en brikke i bruk, fungerer alt helt fint, men med en gang vi setter inn en ny brikke (uansett hvilken slot, og hvilken brikke) så funker det ikke. Hva i helvete er gærent? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå