AvIOn Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Jeg fant ut noe morsomt i går kveld jeg... Fordi jeg var så drittlei av at maskina skulle reboote hele tiden, og følte at jeg hadde prøvd alt, til og med kosa med ram-brikken:D men så tenkte jeg.. "OKEY, den funker i 3dmark, så det skal jeg teste" så jeg begynnte med å overklokke, og innstallerte 3dmark 01 og 03 på nytt og noe annet software, og merket ingen problemer med denne maskinen. Har gjort alt det som før brukte å være problematisk, UTEN problemer nå som maskinen er overklokket. så nå funker den akkurat som den ska.. Er vist bare noen problemer med å kjøre dette hovedkortet på stock-speed. Forresten så er Msi k8n neo litt merkelig... Satt opp vcore til 1,65 fra 1,6 bare for å se hvor varm cpuen ble, og tror dere f**n ikke at den ble 15 grader kaldere? tempen på kjøleribba gikk ned, og idle og load tempene gikk ned:D så dette blir jo bare morsommere og morsommere:D oppdater bios... har selv vapochill og cpuen viser en temp på 19 grader og i load på 40 og oppover. Etter jeg oppdaterte (til 1.4) så ble tempen betydelig lavere. Har lagt inn nyeste bios off course.. Er det slik med alle Twinmos brikker? Har mulighet til å få tak i noen twinmos 3200 med winbond chipper... Vil jeg møte samme problemet her tro? Lenke til kommentar
AvIOn Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Da driter jeg i hele twinmos. Bestilte meg OCZ 3500 E.B brikker nå. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 Har twinmos med winbond... og nei det går ikke bra Lenke til kommentar
AvIOn Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Får se om jeg blir kvitt problemene med OCZ 3500 E.B nå. Regner med at jeg får pakken fra netshop enten i morgen(lørdag) eller på mandag. Gleder meg som en stukken liten gris. Lenke til kommentar
AvIOn Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Har nå funnet ut følgende, som er løsninga på problemet mitt, og andre sitt: Har du msi k8n neo platinum/fsr og cpu med C0 stepping, funker IKKE twinmos-ram. De går bare ikke sammen. Gudene vet hvorfor, men de er sikekrt bare uvenner. Fant ut dette på en stor ram-test som er laget av toms-hardware (eller noe slikt). Lenke til kommentar
rogge Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 Hei igjen.. Fikk mail fra komlett om at jeg får nytt HK og minne.cpu var ok. Er veldig spent på dette og krysser fingrene og håper at jeg endelig får maskinen i drift. Har tross alt sittet og plundret med den i flere månder før jeg sendte delene inn. Litt rart at både HK og minne var defekt ???. MVH rogge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå