Gå til innhold

Problem med MSI k8n

rogge

Anbefalte innlegg

Har kjøpt MSI k8n.twinmos pc 3200 ddr dimm,AMD athlon 64 3000+ og montert i mitt gamle kabinett.315 w. Men jeg har store problemer med å få det til å fungere.Alt er ok,helt til at jeg begynner å belaste maskinen med flere programmer,da blir det svart skjerm og den starter opp på nytt.Har lastet ned nye drivere prøvd xp 64 bit og div innstillinger i bios . Ingen reaksjon...Ved oppstart av spill slår den seg av med en gang. Er det noen her på forumet som har samme kortet og har greie på oppsett i bios.Hvordan skal innstillingene være ?

Mvh. rogge

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:yes::yes: Flyttet ram brikken til slot 3 og spillene startet opp !!! Har sittet i 2 uker og plunket på maskinen.så er det en liten bagatell som man kan fikse på et halvt minutt. Får se om den sluttet med feilmeldingene, Takker så meget for tipset !! Skal prøve å justere litt i bios og se hvordan det går.Prøvde den laveste typen overklokking.men maskinen ville ikke starte opp,måtte resette bios.

Mvh.rogge

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
BIOS hjelper ikke, mem tweaking gjøre det i 95% av tilfellene med dette kortet.

Hei igjen...

Sliter fremdeles litt med maskinen.Den vil slå seg av når jeg kjører virusprogram.Når den har startet opp igjen,kan jeg kjøre programmet uten problem.Har kjørt dvd film,vcd.og videoredigering på 2 skjermer slik at maskinen gikk på 100 % uten problem.Den kan også slå seg av når jeg logger av i,net.

Noen som har peiling på hva det kan være ????? :hmm:

Lenke til kommentar

Rogge: sliter med akkurat det samme. Dataen fungerte greit LENGE. men nå har den begynt å skru seg av igjen.. Men jeg klarer ikke å finne ut hvorfor. Jeg kan kjøre spill og belaste maskinen tungt på både cpu og ram uten at den slår seg av.. så det er bare tilfeldig når den skrur seg av...

Tror jeg skal prøve pretorian sitt forslag.. å sette fra 8 ->7 på rammen

Lenke til kommentar

Nå har jeg satt vdimm til 2,7 og timings til 2,5.3.3.7 (i stedet for 8)... så får vi se hva som skjer... Eneste endringa jeg vet at jeg har gjort er at jeg har kobla til en ekstern usb-disk. og det var etter det at problemene begynte... men kan ikke tenke meg at det er det som er problemet... la også inn directx 9,0c....

Lenke til kommentar

Ser ut til at jeg har kjørt med 2.5 3 3 7 2T hele tiden. Rart at rammen ikke funket i slott 1,og at man måtte flytte den til slott 3. Kanskje det er dårlig ram ?? Support på komplett sa at den skulle fungere i slott 1.Noen av dere som har prøvd andre typer ram ? :w00t:

Hilsen rogge

Lenke til kommentar

Nå begynner jeg å bli møkklei ass. Sliter ennå med bluescreens, men har kommet litt nærmere svaret nå. Maskinen rebooter pga av en "bugcheck" med kode:

0x0000004e (0x00000099, 0x00000000, 0x00000000, 0x00000000)

Og i følge flere forumer rundt om kring har dette med rammen å gjøre, mest sannsynlig en liten del av rammen, som blir skrevet til nå og da, og når den blir skrevet til så rebooter maskina fordi det er noe feil. Men rammen min er feilfri i memtest86, og den viser ingen tegn til ustabiliteter i prime95...

Så nå er jeg forbanna og frustrert.... mest frustrert tror jeg :no:

Lenke til kommentar
Prøvd å sette opp brikkene manuelt? 2,5 3 3 7 @ 2.7V

Jau.. .har prøvd det meste.. har tatt ny innstallering av windows også for hver gang jeg har byttet dimm-slott... så jeg vetta faen.. Blir bare frustrert av dette, huff...

Må nok bytte ram kjappest mulig jeg, jaja... Koster jo ikke så mye da:D

Lenke til kommentar

Jeg fant ut noe morsomt i går kveld jeg...

Fordi jeg var så drittlei av at maskina skulle reboote hele tiden, og følte at jeg hadde prøvd alt, til og med kosa med ram-brikken:D men så tenkte jeg.. "OKEY, den funker i 3dmark, så det skal jeg teste" så jeg begynnte med å overklokke, og innstallerte 3dmark 01 og 03 på nytt og noe annet software, og merket ingen problemer med denne maskinen. Har gjort alt det som før brukte å være problematisk, UTEN problemer nå som maskinen er overklokket. så nå funker den akkurat som den ska.. Er vist bare noen problemer med å kjøre dette hovedkortet på stock-speed.

Forresten så er Msi k8n neo litt merkelig... Satt opp vcore til 1,65 fra 1,6 bare for å se hvor varm cpuen ble, og tror dere f**n ikke at den ble 15 grader kaldere? tempen på kjøleribba gikk ned, og idle og load tempene gikk ned:D så dette blir jo bare morsommere og morsommere:D

Lenke til kommentar

Har det samme problemet selv... Twinmos er ikke godt likt med disse hovedkortene. Det du kan gjøre for å få en mer stabil PC er:

-Sette opp volt på rammen

-Sett rammen i Slot3 (om det er en brikke) Slot 1 og 2 om deter to brikker

-Sett Tras til Cas timing på 5,6,7 ettersom hva som blir mest stabilt

-Sett ned hastighet fra 200 til 166 evt 133

-Kjøp nye brikker av merker som OCZ, Crucial, Corsair.

Lenke til kommentar
Jeg fant ut noe morsomt i går kveld jeg...

Fordi jeg var så drittlei av at maskina skulle reboote hele tiden, og følte at jeg hadde prøvd alt, til og med kosa med ram-brikken:D men så tenkte jeg.. "OKEY, den funker i 3dmark, så det skal jeg teste" så jeg begynnte med å overklokke, og innstallerte 3dmark 01 og 03 på nytt og noe annet software, og merket ingen problemer med denne maskinen. Har gjort alt det som før brukte å være problematisk, UTEN problemer nå som maskinen er overklokket. så nå funker den akkurat som den ska.. Er vist bare noen problemer med å kjøre dette hovedkortet på stock-speed.

Forresten så er Msi k8n neo litt merkelig... Satt opp vcore til 1,65 fra 1,6 bare for å se hvor varm cpuen ble, og tror dere f**n ikke at den ble 15 grader kaldere? tempen på kjøleribba gikk ned, og idle og load tempene gikk ned:D så dette blir jo bare morsommere og morsommere:D

oppdater bios... har selv vapochill og cpuen viser en temp på 19 grader og i load på 40 og oppover.

Etter jeg oppdaterte (til 1.4) så ble tempen betydelig lavere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...