Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kræsja modemet fra Telenor [Speedtouch 510i]

Anbefalte innlegg

Hadde litt problemer med å få pc'n på nett via det trådløse nettverket, så jeg forsøkte å sette modemet i bridge modus (disable router-funksjonen). Det som skjedde var at jeg fikk en feilmelding på siste skjermbilde av prosessen, og nå kan jeg ikke engang nå modemet via IP-adressen..! Hvordan skal jeg da få det fiksa? Har prøvd å dratt ut alle kablene og installert programvaren fra Telenor, men det har vist seg å være heller unødvendig. Hjelp! Sitter her med 56kb :(

http://www.online.no/kundeservice/veiledni...utenrouter.html

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her følger et lite utdrag av manualen. Mulig at dette kan hjelpe.

5.2 SpeedTouch™ Default Configuration

How to perform a hardware reset to factory defaults Proceed as follows:

1. Make sure the SpeedTouch™ is powered on.

2. Power off the SpeedTouch™ by pressing the power button until all LEDs turn off.

3. Press the power button once again (shortly).

4. As soon as the Power/System LED is flashing green, press the power button once more (shortly).

5. The Power/System LED stops flashing to become solid green. After six seconds, it starts flashing green again. Press the power button once more (shortly).

6. All LEDs flash green once.

7. The SpeedTouch™ reboots and will come online with factory default settings.

Resetting the system to its factory defaults also involves deleting the configuration

profile settings. You may, therefore, need to reconfigure the system using the Speed-

Touch™ Setup wizard or by uploading the relevant configuration file. See

“1.3 SpeedTouch™ Configuration Setup” on page 19 for more information.

Lenke til kommentar

høres bare ut som en konfig error av modemet; om du bruker feil vp/vc (pvc/pvp) verier får du ikke nødvendigvis sync og/eller du kommer ikke på nett.. du skal uansett få kontakt med modemet via 10.0.0.138 når du har satt pc'en din opp med statisk ip i 10.0.0.x range.

om det ikke fungerer kan du ringe supporten til telenor og lyve, påstå at modemet bare sluttet å fungere :whistle::innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...