Gå til innhold

Gainward 6800GT GS @ komplett - referansedesign?

Adrgha

Anbefalte innlegg

Vet, synd det ikke er det! Men noen som har en forklaring på hvorfor det er bedre bånbredde på dette enn på 2600 gs power pack?(se link i min andre post her) det har jo 1.6ns minne.... merkelig synes jeg...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En salgsperson fra Gainward Europe har innrømmet at minnet på GT-kortene faktisk er 2,0 ns. Grunnen til at det har stått 1,6 ns på sidene til Gainward er visstnok på grunn av en skrivefeil.

Se denne siden for all informasjonen.

Lenke til kommentar
En salgsperson fra Gainward Europe har innrømmet at minnet på GT-kortene faktisk er 2,0 ns. Grunnen til at det har stått 1,6 ns på sidene til Gainward er visstnok på grunn av en skrivefeil.

Se denne siden for all informasjonen.

Har lurt litt siden jeg ikke har kunnet kjørt stabilt 1200MHz på ram, men da har jeg fått en forklaring. Angrefrist er en fin ting.

Lenke til kommentar

jaja som mangen sa på det forumet, hva er vitsen med å kjøpe gainward GS som koster mer når det ikke er en eneste fordel ovenfor de andre referanse korta ? Jeg sender mitt glatt i retur om det er et referanse kort som kommer i posten, gidder ikke betale ekstra for det da bestiller jeg heller fra en annen produsent.

Lenke til kommentar

Dette er utrolig dårlig reklame for Gainward så dette bør de ordne opp i! Kanskje en sak HW.no bør se litt nærmere på og lage en artikkel om? Er de kortene komplett har inne fra deres første forsendelse eller har de fått nye?

Lenke til kommentar
Har lurt litt siden jeg ikke har kunnet kjørt stabilt 1200MHz på ram, men da har jeg fått en forklaring. Angrefrist er en fin ting.

Så vidt jeg vet er det vel 1100 MHz som er oppgitt i "Enhanced Mode Settings" i EXPERTool. Og angående refereransedesignet; Har lenge vært en kjent sak at det har vært de som har blitt sendt ut til webshoppene, les mer her for info og om andre folks reaksjoner.

Endret av neench
Lenke til kommentar

Men hvorfor har ikke gainward informert om dette? Og hvorfor har komplett trykket bilde av den fete kjølingen når det ikke er det? De må jo ha fått noen returer... og sikkert klager også. Dette er jo ulovlig markedsføring!

Det med at minne er 2.0ns er jo bare en leif, og det kan skje den beste(synd bare!), men det faktum at de ikke informerer om at de ikke har fått laget ferdig GS kortene og dermed sender ut referansekort i finere eske til høyere pris er ulovlig! De reklamerer jo med bedre kjøling og håndplukkede gpu og ram... Dette er jo da løgn.

:thumbdown: Fy Gainward! :thumbdown:

Lenke til kommentar
Fint det er stabilt på 1200 hvertfall JimRamse. Men avbestiller nok uansett...

Off Topic: Hvor mye bedre ytelse får du med Ultra?

Minne går likt, å coren går ca 40mhz mer. Dette var med orginal bios på GT kortet. På slutten brukte jeg en moddet bios som ga samme volten til GT kortet, som Ultra kortet får. Da skilte det ikke mer enn 15MHz på Coren. Leter nå etter en Ultra Extreme bios, får å få enda litt mer ut av Ultra kortet mitt :)

Lenke til kommentar
Men ytelsen da? Bryr meg sjeldent om 3dmark men hvor stor forskjell er det? Må jo finne meg et nytt kort nå så... Kanskje legge enda litt mere penger i det(selv om budsjett var på 3000kr...) :blush:

Minimal. Kanskje 1000 poeng i 3DMark2003 max. Grunnen til jeg byttet var fordi jeg kom over ett godt kjøp på Ultra. Om man kjører GT kortet sitt som Ultra, eller har Ultra kort, å klokker det til max, så skiller det minimalt. Kanskje 5 - 10 FPS i FarCry. Kan teste senere, men tviler på der er noe større forskjell enn det. Håper på å få endel mer ut av Ultra kortet mitt når jeg får vannkjøling på det.

Lenke til kommentar

hmm. Undrer meg fælt på hva jeg skal kjøpe nå... Får vel vente til kortet kommer og sjekke med en kamerat i forbrukerrådet hva jeg har rettigheter til(krangle meg til noe)... Synd dette altså! Hadde virkelig lyst på det kortet! Derfor jeg la ut 1700 mere enn det jeg hadde tenkt...

Lenke til kommentar
hmm. Undrer meg fælt på hva jeg skal kjøpe nå... Får vel vente til kortet kommer og sjekke med en kamerat i forbrukerrådet hva jeg har rettigheter til(krangle meg til noe)... Synd dette altså! Hadde virkelig lyst på det kortet! Derfor jeg la ut 1700 mere enn det jeg hadde tenkt...

Tror ikke du kommer noen vei. Du bestilte ett Gainward 6800GT GS, å det er det du får. Selv om kjøleren ikke stemmer med bilde, tviler jeg på det har noe å si. Sorry Mac. Men uansett, synes kortet var sinnsykt bra. Er endel "morro" GT bioser ute å går som gjør at man kan gi GT kortene samme volten som Ultra kortene har. Derfor jeg klare å klokke mitt GT kort så langt :thumbup:

Lenke til kommentar

Joda, snakket med ham nå... Det er ulovlig å vise et bilde av et produkt og sende et annet uten å skrive at produktet kan avvike fra bildet... Men så er spørsmålet om jeg vil la det gå utover komplett... Er jo ikke deres skyld... De har jo bare sendt det de har motatt. Tviler på at man kommer noen vei med gainward!

Edit: Man får jo ikke et GS kort, da hele poenget med det er at GPU og RAM er håndplukket... Det er det ikke på referanse kortene...

Endret av GA
Lenke til kommentar
Joda, snakket med ham nå... Det er ulovlig å vise et bilde av et produkt og sende et annet uten å skrive at produktet kan avvike fra bildet... Men så er spørsmålet om jeg vil la det gå utover komplett... Er jo ikke deres skyld... De har jo bare sendt det de har motatt. Tviler på at man kommer noen vei med gainward!

Edit: Man får jo ikke et GS kort, da hele poenget med det er at GPU og RAM er håndplukket... Det er det ikke på referanse kortene...

Okay, da har jeg missforstått. Uansett, vil du ikke ha det, er det bare å sende det tilbake til Komplett, å forklare hvorfor. Tror ikke de blir sure av den grunn for å si det sånn.......

Lenke til kommentar

Nei, det kan de jo ikke bli... Men når man er "lovet" et produkt(sier dette fordi kameraten min som jobber i forbrukerrådet sier det, ikke sikker selv)skal man få det eller noe tilsvarende/bedre til samme pris... Da gjelder visstnok flere rettigheter enn returetten... Men er jo som sagt ikke komplett sin skyld(annet enn hvis de vet at pakkene ikke inneholder de avbildede kortene), og det er de det går utover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...