Gå til innhold

Gainward 6800GT GS @ komplett - referansedesign?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvor har folk fått det med seg at Gainward er noe bedre en andre korter. Folk sier at det er spesielt valgt etc. etc. Det finnes ikke ett gramm av info om dette fra Gainward selv uten om at de bruker "golden sample" i navn givingen men det gjør ikke dem noe Golden i det hele tatt.

 

Fra Gainwards materiell(pressemelding) angående Geforce 6800 GS kortene:

 

Selected nVIDIA GeForce 6800 Ultra GPUs, 256 MB of carefully qualified

1,6ns/1,2 GHz high performance DDR3, High Performance CopperCoolerTM

 

 

 

 

 

 

.

Endret av John P.
Lenke til kommentar

For dere som vil se noen bilder av det "ekte" GS-kortet:

http://www.dbnawa.co.kr/v5/product/brand_d...037000000016443

Det ser da helt fantastisk ut. Mange gram kopper på det kortet ja :cool:

 

Edit: Ser at komplett har gått tom for de GS-kortene de hadde på lager nå. Vi får da håpe at neste parti som kommer inn er av den "ekte" sorten!

Endret av Pennywise
Lenke til kommentar
Templar  Skrev: 03/08/2004 : 15:08 

Hvor har folk fått det med seg at Gainward er noe bedre en andre korter. Folk sier at det er spesielt valgt etc. etc. Det finnes ikke ett gramm av info om dette fra Gainward selv uten om at de bruker "golden sample" i navn givingen men det gjør ikke dem noe Golden i det hele tatt.

 

Så en Factory Tour til Gainward fra HardOCP og de mottar bare vanlige GPUer fra NVidia som alle andre og kun tester kortene i BIOS på ett HK for dem pakker dem.

 

Litt teit å tro at dem er noe spesielle fordi Gainward selv gir dem "golden sample" i navnet.

 

Raskeste GF6800 Ultra kommer fra BFG, deres vannkjølte kort er på 470MHz men er ikke "golden sample"

 

Simon 

 

Dette stemmer ikke. Det er ikke Gainward som plukker det... De er en slags "special partner" for NVIDIA og NVIDIA tar de beste GPUene i hver klasse og sender til dem... Golden Sample i navnet er ikke alt... de garanterer også vanligvis en oc hastighet som ingen andre her...

Lenke til kommentar

Vel, selv etter at Komplett bekreftet på mail at kortet skulle ha Gainward-design så presterer de å sende meg ett referansekort. Ikke vet jeg om det er dårlig undersøkelse av salgsavdelingen hos Komplett, eller at de rett og slett ikke gidder å sjekke.

 

Det står at de har 50 stk innkommende 14. August, disse burde ikke være referansekort. Vet ikke om det er lov å reklamere med det bildet de bruker, siden det ikke er det produktet man får.

Lenke til kommentar

Aaargh...!

 

 

-Har akkurat nå vært på posten og hentet Gainward GeForce 6800 Ultra "Ultra/2600" kortet mitt.

(kjøpt fra PCutstyr, forresten)

 

Joda - fin og svær Gainward boks.

 

Bruker teppekniv til å fjerne plastikken, forsiktig forsiktig....

 

 

Åpner lokket. *håpe håpe*

 

 

 

 

...........

 

 

 

 

 

 

 

.....Nvidia referansekort. :hrm:

 

 

 

-Hva i huleste skal jeg gjøre 'a?

 

Jeg trodde dette bare gjaldt GT kortene, så derfor bestilte jeg Ultra i god tro.

 

Skal jeg bare blåse i det eller?

 

Jeg bare lurer på om kanskje dette er en 'batch' med kort Gainward sendte ut før de fikk sine egne kjølere på lager, og at det allikevel holder Golden Sample kvalitet? At det er bedre minne enn referansen osv.?

 

Hvis dette bare er et helt ordinært kort rett fra Nvidia, er jeg blitt lurt. Seriøst.

 

Det står jo ikke Gainward på kortet i det hele tatt!!

 

-Det er riktignok et bittelite klistremerke hvor det står "GF6800U 256MB GS".

Så det kan jo hende at dette betyr at det holder Golden Sample kvalitet. Men det er jo en helt vanlig kjøler da.

 

Blir jo veldig kult når man skal selge kortet videre siden...

 

Meg: "JO -det er et ekte Gainward Golden sample 2600/Ultra kort!!"

 

Kjøper: "Ja, ja - sikkert! Kan du bevise det eller? Du har sikkert bare fått tak i en eske fra noen du kjenner som har det kortet. Eller du har kjøpt et Gainward Ultra kort en gang, men prøver å lure meg til å tro at dette kortet er det du kjøpte. Den går jeg ikke på. Du får ikke mer enn halvparten av nypris for et Nvidia referansekort fra meg!"

Lenke til kommentar
Blir jo veldig kult når man skal selge kortet videre siden...

 

Meg: "JO -det er et ekte Gainward Golden sample 2600/Ultra kort!!"

 

Kjøper: "Ja, ja - sikkert! Kan du bevise det eller? Du har sikkert bare fått tak i en eske fra noen du kjenner som har det kortet. Eller du har kjøpt et Gainward Ultra kort en gang, men prøver å lure meg til å tro at dette kortet er det du kjøpte. Den går jeg ikke på. Du får ikke mer enn halvparten av nypris for et Nvidia referansekort fra meg!"

Du har jo kvitteringen som viser att det er ett Golden Sample du selger.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Gainward GeForce 6800 Ultra Ultra/2600 256MB

http://www.dbnawa.co.kr/v5/product/brand_d...037000000016044

Gainward GeForce 6800 GT Ultra/2400 256MB

http://www.dbnawa.co.kr/v5/product/brand_d...037000000016443

Gainward 6800 serien

http://www.dbnawa.co.kr/v5/product/brand_s...35&made_co=1044

Gainward GT kortet ser da også ut som et referanse kort når de

har plukket av deksler,vifter og kjøleribber.

 

GWgtview.jpeg

Lenke til kommentar

-Det henger jo ikke på greip i det hele tatt - i følge de bildene har 2400 kortet en spesiallaget Gainward kobberkjøler med to vifter, mens 2600 kortet har den vanlige Nvidia aluminium(eller hva det nå er - ikke kobber ihvertfall) kjøleribben og èn vifte.

 

Selve kortet(PCB, minne, GPU) kan jo være det samme, men man får jo ikke den kjøleløsningen de averterer med for Golden Sample produkter.

Lenke til kommentar

Skuffende at Gainward reklamerer med saftig kobberkjøler og at folk får referansedesign i posten.

 

Men komplett er tomme for kortene nå og de sa jo at "de nye kortene" kommer inn på neste forsyning.

 

Kundene får vel et GW6800U med blåsebelg da sikkert :!:

 

Nei seriøst, Det blir fryktelig spennende å se når noen bestiller på neste forsyning :yes:

 

Sveinl.

Endret av Sveinl
Lenke til kommentar
GWgtview.jpeg

Synes ikke dere at det ser ut som at det er brukt _mye_ goop rundt ribben over RAM'en?

 

Uvesentlig for oss "hardcore" folk, ettersom at vi kommer til å legge på en annen goop uansett.

Men tenk hvor mange penger GW kunne ha spart med å gå ned på goop mengden :p

Endret av BrAtTeRn
Lenke til kommentar

Kjøpte også 6800 GT GS fra pcutstyr, var referansekort. Prøvde expert tool og enchanted mode, får maaaase artifacts. Har send mail til pcutstyr der jeg lurte på hvordan de kunne selge dette kortet som et GS kort fikk dette til svar.

 

Hei.

 

Det er nVidia som produserer disse kortene inntil Gainward får opp produksjonen sin.

Det vil si at vi ikke har andre modeller enn det du har fått.

 

Beklager

 

Jeg sende reply på mailen der jeg spurte om det var rett at man skulle betale 4-500 kroner ekstra for dette kortet når det er et referansekort, det er 2 dager siden og enda ikke noe svar :thumbdown:

 

Så vet ikke helt hva jeg skal gjøre, men tror ikke jeg noen gang kommer til å kjøpe gainward/handle hos pcutstyr igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...