muffe Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Har fått kloa i en gammel telex. Er det mulig å bruke denne som skriver til et linux-system? Tenker da på om det er mulig å kople f.eks. telexen i et modem, og "lure" den til at den er koplet i telefonnettet... Har ikke tenkt å bruke denne sm "seriøs" skriver, emn tenkte på å ha det som et lite klenodium... Noen ideer/innspill? Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 last opp bilde For å lure den til å tro at den er kobla til telefon nettet er det en del ting som må gjøres.. Du må blant annet legge opp en lav dc spenning på linja, men ringepulsen er et større problem. det er vel en relativt høy AC spenning som skal til. Du kan kanskje klare å koble deg forbi telefon styret i den. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Få en rapport ettersom du går frem. Dette var artig Lenke til kommentar
muffe Skrevet 29. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2004 Kan jeg bruke Analog-delen til en ISDN -> Analog konverter? Vanlige telefoner virker jo på den... Så kopler jeg modemet opp på samme hanal som telexen, og "ringer" den opp.... Hva tror dere? Lenke til kommentar
muffe Skrevet 30. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2004 Det er forreten en Siemens T1000S, som du ser på denne siden her: http://members.aon.at/oe1-100470/wago13.htm Jeg har imidlertid hverken den skjermlignende enheten på venstresiden eller hullkortleseren på høyresiden. Jeg har kun hoveddelen. Jeg kan skaffe "skikkelige" bilder av den, men ikke før om 10 dager. Kameraet mitt er utlånt inntil da. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 2. august 2004 Del Skrevet 2. august 2004 btw det er en diskettstasjon ikke hullkort. Virker som den kan brukes til tekstbehandling Lenke til kommentar
muffe Skrevet 2. august 2004 Forfatter Del Skrevet 2. august 2004 Hmm. Ja ser det. Men den kan utstyres med hullkortleser også! Har de originale bruksanvisningene en plass... Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 3. august 2004 Del Skrevet 3. august 2004 *hulle hulle hulle AU!!!!* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå