Jonas Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Hallo Tenkte jeg skulle prøve å lage en internett-leser, men jeg har to problemer: Når man trykker på en link som åpner et nytt vindu, blir ikke programmet mitt åpnet en gang til. IE åpner! Hvordan kan jeg åpne en ny form? Og hvordan kan jeg finne ut hvor mye av siden som er lastet? Ellers får jeg ikke noe status-bar.. Jonas Lenke til kommentar
Sjenever Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Hallo Tenkte jeg skulle prøve å lage en internett-leser, men jeg har to problemer: Når man trykker på en link som åpner et nytt vindu, blir ikke programmet mitt åpnet en gang til. IE åpner! Hvordan kan jeg åpne en ny form? Og hvordan kan jeg finne ut hvor mye av siden som er lastet? Ellers får jeg ikke noe status-bar.. Jonas Det første lurer jeg også på. Her er løsningen på det siste. Private Sub WebBrowser_ProgressChange(ByVal Progress As Long, ByVal ProgressMax As Long) On Error Resume Next ProgressBar1.Value = Progress ProgressBar1.Max = ProgressMax ProgressBar1.Refresh End Sub Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 29. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2004 Tusen takk!! Noen som vet løsninga på første spørsmål? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 29. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2004 (endret) Jeg fikk det til Private Sub WebBrowser1_NewWindow2(Form As Object, Cancel As Boolean) Cancel = True Set Form = New frmBrowser Form.Show Form.WebBrowser1.Navigate Label1.Caption End Sub Edit: Tenkte meg at dette vil skje ja.. Den klarer ikke javascript skikkelig.. En løsning kan være å bruke IE til det: Private Sub WebBrowser1_NewWindow2(Form As Object, Cancel As Boolean) If Left(Label1.Caption, Len("javascript:")) = "javascript:" Then Exit Sub Cancel = True Set Form = New frmBrowser Form.Show Form.WebBrowser1.Navigate Label1.Caption End Sub Label1 er mouseover teksten. Endret 29. juli 2004 av Jonas Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Du kan også bruke denne koden: Private Sub WebBrowser_NewWindow2(ppDisp As Object, Cancel As Boolean) On Error Resume Next Dim NewForm As New frmMain NewForm.Show NewForm.WebBrowser.RegisterAsBrowser = True Set ppDisp = NewForm.WebBrowser.Object End Sub Den er kanskje mer sementisk korrekt, da du egentlig skal bruke ppDisp objektet . Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 29. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2004 Jepp! Da får man vist også med at vinduet noen ganger har en definert størelse. Takker! Du har vel ikke noen tanker om hvordan man kan få fiksa javaacript da? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Er ikke sikker på hva du mener. Javascript fungerer i alle fall hos meg. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 29. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2004 (endret) Ops F eks når man trykker på linken "Min assistent" på forumet. Da vil et nytt vindu åpnes og den vil navigere til "javascript:buddy_pop();" Problemet er jo da at i det nye vinduet finnes ikke dette javascriptet! Det ligger igjen i det andre vinduet.. .. Og du får javascript feilmelding Kansje litt vannskelig forklart.. Edit: Altså åpning av nye vinduer med javascript bugger. Endret 29. juli 2004 av Jonas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå