Jimstar Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 hei! jeg skal nå sette igang å slipe mitt nye kabinnet, slik at det skal bli skinnende som et speil Kabinettet jeg eier heter shuttle sn45g! Jeg har alleredet spurt om råd om åssen og hvor jeg kan lese om slikt, å fikk gitt denne siden : http://www.metku.net/index.html?sect=view&...uttle/index_eng På denne siden står det alt man trenger å vite om polering av shuttle kabinettet, men det er en ting de har glemt og forklare : Når man først skal begynne å slipe, må man få vekk et lag på shuttlen som har blitt "anodized" , men de sier ikke åssen! Min far er en snekker og han sier at han tipper man kan bare slipe det bort med grovt sandpapir, men har han rett? kan noen hjelpe meg med dette? Hvis man skal gjøre det med en maskin, hvilken?? mvh JamesT Lenke til kommentar
Sverdfisk Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Det står i teksten at han brukte slipemaskin med 100, 160 og 320 sandpapir... Kan sikkert bruke hvilken som helst slipemaskin. Bare vær forsiktig at du ikke sliper bort for mye! Lenke til kommentar
GA Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 (endret) Står jo det her da... "Surface of the case cover is anodized. It is also brushed to have this beautiful texture that we have accustomed to see in so many aluminum cases already. It will be bit difficult to dig through the anodizing but with proper tools it will not take that long. There are also other ways to remove this layer. Methods that doesn't require mechanical tools but I will do this piece with good old sand paper. How you should do it? It all depends on the tools that you can get your hands on to." Edit: Med tools mener han sikkert slipemaskin... Endret 28. juli 2004 av GA Lenke til kommentar
Sverdfisk Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 (endret) Hvis du prøver først med vanlig sandpapir for hånd, går det ikke så tror jeg slipemaskin er eneste løsning. På side to står det mer om fremgangsmåten og ser ut som slipemaskin er tingen. Endret 28. juli 2004 av Sverdfisk Lenke til kommentar
Jimstar Skrevet 29. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2004 ok jeg skjønner nå... men åssen vet jeg at jeg har klart å få den vekk? jeg vil ikke drite meg ut, og ødelegge hele overflaten... Lenke til kommentar
MrGame Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 (endret) jeg pussa vekk en eloksert (anodisert) flate på en kjøleblokk engang, du vil se at det liksom er en hinne som blir borte. aluminiumen er også "mykere" enn en den elkokserte flaten. viktig for deg å ikke bulke kabinettet da.. de vil ble veldig tydlige når du får den finishen du vil også kanskje se at aluminiumen har en litt grovere struktur Endret 29. juli 2004 av MrGame Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Det er en kjemisk måte å fjerne anodisering på, men husker ikke hva det var... Det trygeste er nok og bare pusse det vekk på vanlig måte. Lenke til kommentar
xthal Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Les denne siden for mere info om anodisering og stripping av ano : http://www.focuser.com/atm/anodize/anodize99.html Lenke til kommentar
DeeTee Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 http://www.metku.net/index.html?sect=view&...uttle/index_eng Ta en titt her, så ser du lett hvordan du får vekk det anodiserte laget Lenke til kommentar
Jimstar Skrevet 30. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2004 thx deetee, men den siden har alleredet blitt foreslått på en annen topic . Men takk uansett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå