Gå til innhold

åssen få vekk anodize på shuttle?

Anbefalte innlegg

hei! jeg skal nå sette igang å slipe mitt nye kabinnet, slik at det skal bli skinnende som et speil :whistle: Kabinettet jeg eier heter shuttle sn45g! Jeg har alleredet spurt om råd om åssen og hvor jeg kan lese om slikt, å fikk gitt denne siden : http://www.metku.net/index.html?sect=view&...uttle/index_eng

På denne siden står det alt man trenger å vite om polering av shuttle kabinettet, men det er en ting de har glemt og forklare :

Når man først skal begynne å slipe, må man få vekk et lag på shuttlen som har blitt "anodized" , men de sier ikke åssen! Min far er en snekker og han sier at han tipper man kan bare slipe det bort med grovt sandpapir, men har han rett? kan noen hjelpe meg med dette? Hvis man skal gjøre det med en maskin, hvilken??

mvh JamesT :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Står jo det her da...

"Surface of the case cover is anodized. It is also brushed to have this beautiful texture that we have accustomed to see in so many aluminum cases already. It will be bit difficult to dig through the anodizing but with proper tools it will not take that long.

There are also other ways to remove this layer. Methods that doesn't require mechanical tools but I will do this piece with good old sand paper. How you should do it? It all depends on the tools that you can get your hands on to."

Edit: Med tools mener han sikkert slipemaskin...

Endret av GA
Lenke til kommentar

jeg pussa vekk en eloksert (anodisert) flate på en kjøleblokk engang, du vil se at det liksom er en hinne som blir borte. aluminiumen er også "mykere" enn en den elkokserte flaten. viktig for deg å ikke bulke kabinettet da.. de vil ble veldig tydlige når du får den finishen ;)

du vil også kanskje se at aluminiumen har en litt grovere struktur

Endret av MrGame
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...