Greven22 Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Hei Nå har jeg kastet table design for godt.. og har startet med <div> Men jeg har noen problemmer. Har laget en "frame" som er 800p, da skulle man jo tro at venstre og høyre ramme skulle være på FOR EKS 150px og den midterste 500px ( jeg har 3 kolonners design) Det skjer ikke, jeg må alltid sette den en del lavere.. Og på noen linker går allikvel høyre menyen under alt sammen og det blir et stort tomrom på høyre siden. Jeg bruker en del padding, har det noe og si på bredden Et annet spørsmål, jeg har mailformscript med tekst inni de forskjellige tingene.. for eksempel i boksen der du skal skrive mail står det Din Mail.. Hvordan får jeg hele den greia til og forsvinne når jeg trykker på den? Var et par spørsmål der, på forhånd takk for svar! Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 (endret) *se post lengre nede* Endret 28. juli 2004 av PoleCat Lenke til kommentar
drmowinckel.com Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Svar på det siste spørsmålet: du bruker javascript. Inni input-taggen setter du onclick=this.value='', altså at verdien at til objektet skal være blankt når du trykker på det. <input value="Din mail" onclick="this.value=''"> Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Jeg anbefaler deg å lese om CSS' formateringsmodell, for å få en god forståelse. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Padding blir lagt på den totale bredden/høyden ja, men ikke i IE5 vel og merke, derfor må man bruke "hacks". Jøss.. Så lærte jeg noe nytt i dag også Kunne du ha forklart litt mer nøyaktig hva "hacksene" for IE gjør? Hvorfor bruker du 3 "widther" liksom.. Og hva gjør den kommentaren (/**/) inni der? Lenke til kommentar
Greven22 Skrevet 28. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2004 Takk for det pc Jeg prøver det Takk for linken sat.. skriver den ut på arbeid i morgen:) Så har jeg endel og lese på når jeg ligger på stranden Lenke til kommentar
Greven22 Skrevet 28. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2004 ja det hadde vært greit pc.. width: 0 !important; hva betyr det? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Etter en liten prat med mr.dekalibrator (satyrium) mener han at /**/ kan droppes. Dette er jeg ikke helt sikker på, men iallefall betyr (/**/) at dette skal leses som en kommentar, som IE5 visstnok mistolker, til vår fordel. !important betyr at denne verdien skal prioriteres av de to, dette gjelder forsåvidt i andre tilfeller også: #main p { font-size: .7em; } p.ekstra { font-size: .8em; } Her, om man setter klassen "ekstra" inne i #main, vil fontstørrelse .7em bli brukt, noe man i dette simulerte tilfellet ikke ønsker. Om man da gjør følgende: p.ekstra { font-size: .8em; } vil .8em bli prioritert "foran" det som er angitt i #main p. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 (endret) Når jeg tenker meg om, blir eksemplene mine i min første post helt feil. Det er disse som skal brukes når innhold skal skjules, og det var lagt til hele 3 breddeverdier. Riktig vil vel bli: div#polecat { padding: 30px; width: 500px !important; width: /**/ 560px; } Endret 28. juli 2004 av PoleCat Lenke til kommentar
Greven22 Skrevet 28. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2004 okay! Men et siste spørsmål... hvordan midstiller man en div.. hvis man vil ha den til venstre eller høyre bruker man jo float: men midtstille ... Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 margin: 0 auto; #polecat { width: 400px; margin: 0 auto; } Merk at dette bare fungerer dersom det er angitt en eller annen form for bredde på div'en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå