Gå til innhold

"lyd" prog. for gitar på data

Jernlov

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Line 6 GuitarPort er ett killer produkt og koster ikke mye mer enn programmer som gjør noe av samme jobben, ca 1700 kroner og null latency og det låter som the real thing. Følger også med nett mulighet som gjør at man kan spille sammen med versting låtene til bla Pink Floyd, og da snakker vi ikke om ræva karaoke versjoner men the real thing hvor de kun har dratt vekk orignal gitaren i mixen.

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg reagerte slik er at jeg nylig skaffet meg Cubase SX, som kostet meg noen sure tusenlapper, samt et par softsynther og slikt, som jeg har lisens på og betalt for, og jeg ser folk mange steder skryter av hvordan de henter slikt gratis på nettet. Akkurat når det gjelder Cubase er jeg ikke spesielt bekymret for Steinberg (ser på donglen med rød LED), dessuten er det en fordel å ha manualen på 750+ sider tilgjengelig i papirformat. Men softsynther som er virkelig gode, fortjener 100% å bli kjøpt og betalt for uansett, samme greia med effekter.

Når det er sagt: Det finnes en drøss gratis softsynther og effekter av forskjellig slag på nettet, om du ikke visste det :yes:

Prøv f.eks. K-v-R og

Kjaerhouse Audio

Alle plugin'ene som har "classic" i navnet på sistnevnte site, er helt gratis, og kvaliteten er høy.

Håper du finner det du leter etter. Samplitude har fått mye skryt, samme med Amp farm.

.. at jeg kunne glemme å nevne Guitarport.. første modellen fikk kjempeskryt i bladet Musikkpraksis for noen år siden, og dagens modell er andre generasjon. Høy kvalitet hele veien og utrolig enkelt å koble opp. Og jeg vet jeg har lest minst en artikkel om en profesjonell gitarist som brukte det til mange innspillinger, sannsynligvis fordi det er så enkelt å ta med seg omkring.

Lenke til kommentar

Har du tenkt på Cakewalk Guitar Studio? Det er jo laget spesifikt for det. Cakewalk serien er veldig bra, selv om jeg gikk over fra Sonar til Cubase (Steinberg) selv nylig. Guitar Studio gir deg alt du trenger av opptaksmuligheter og effekter. Ta en titt på f.eks. Procom.no for bra utvalg og gode priser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...