stian123 Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Hei! Finnes det et javascript som gjør at jeg kan ha en avstemmning i min HTMLside? Finnes det evt. andre løsninger som gjør at jeg får avstemming i min HTMLside? PS: Er newbie Takker for svar!! Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Hvis du har støtte for PHP eller et annet server-side-programmeringsspråk, er nok det det beste. Ikke alle har Javascript tilgjengelig heller. Lenke til kommentar
huf Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 http://www.hotscripts.com <-- der finner du mange premade polls. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Hei, Stian Et javascript i seg selv har ingen mulighet for å kunne brukes til å lage et vote-script fordi det bare kjører på klient-maskinen. Med andre ord, vil ikke et javascript være i stand til å lagre resultatene av avstemningen. Det er i hovedsak to måter å få en vote på siden din: Du kan enten gjøre som lokaltog sier, nemlig å benytte PHP eller et annet serverside-script (et script som imotsetning til javascript kjører på serversiden, ikke på klientsiden, og dermed har mulighet til å lagre resultater). Dette kan nok være litt vanskelig for en nybegynner å sette seg inn i, men jeg vil absolutt si at det er nyttig erfaring. Du vil absolutt få bruk for denne kunnskapen senere. Likevel, vil det muligens gi deg litt vel mye hodebry om du ikke er helt fortrolig med HTML enda. Nå vet ikke jeg "hvor" newbie du er, og om du føler at du kan HTMLen ganske greit, vil jeg tro du kan begynne å pusle så smått med PHP hvis du har lyst på en vote. En annen mulighet, er å bruke et script som noen andre har satt opp for deg. Alt du gjør, er å hente inn scriptet til din webside. Dette fungerer omtrent likt, bortsett fra at du ofte ikke har mulighet til å gjøre om på utseendet eller egentskapene, og du vil ofte få reklame på websiden din. Det er også mulig at løsningen blir noe tregere. Gratisleverandør av slike løsninger er for eksempel Bravenet. Du kan sikkert finne andre også, med et google-søk, eller kanskje du finner noe på Hotscripts. mvh Mikael Lenke til kommentar
stian123 Skrevet 28. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2004 Hei! Takker for fine svar Men hvordan setter jeg inn PHP i en HTMLside? Har støtte for PHP. Lenke til kommentar
$k$ Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 da må du kalle siden din for etellerannet.php, isteden for .html også kan du bare paste scriptet inn på siden Lenke til kommentar
stian123 Skrevet 28. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2004 ok. Hvis jeg bruker dette scriptet da. Hvordan legger jeg det inn i siden min? Lenke til kommentar
$k$ Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Med denne voten trenger du Mysql, vet ikke om du har det... Men jeg tror nok det følger med instruksjoner hvis du laster det ned Lenke til kommentar
stian123 Skrevet 28. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2004 (endret) Joda. Har det også Kjøpte webhost hos b-one idag *stolt* hehe Endret 28. juli 2004 av stian123 Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 ok. Hvis jeg bruker dette scriptet da. Hvordan legger jeg det inn i siden min? OT: For en forferdelig side Lenke til kommentar
huf Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 ok. Hvis jeg bruker dette scriptet da. Hvordan legger jeg det inn i siden min? OT: For en forferdelig side OT: agreed. den high-tech trans menyen er fucka i ff også. off. Lenke til kommentar
$k$ Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 ok. Hvis jeg bruker dette scriptet da. Hvordan legger jeg det inn i siden min? OT: For en forferdelig side OT: agreed. den high-tech trans menyen er fucka i ff også. off. OT: opera også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå