Gå til innhold

Vote i min HTMLside?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, Stian :)

Et javascript i seg selv har ingen mulighet for å kunne brukes til å lage et vote-script fordi det bare kjører på klient-maskinen. Med andre ord, vil ikke et javascript være i stand til å lagre resultatene av avstemningen.

Det er i hovedsak to måter å få en vote på siden din:

Du kan enten gjøre som lokaltog sier, nemlig å benytte PHP eller et annet serverside-script (et script som imotsetning til javascript kjører på serversiden, ikke på klientsiden, og dermed har mulighet til å lagre resultater). Dette kan nok være litt vanskelig for en nybegynner å sette seg inn i, men jeg vil absolutt si at det er nyttig erfaring. Du vil absolutt få bruk for denne kunnskapen senere. Likevel, vil det muligens gi deg litt vel mye hodebry om du ikke er helt fortrolig med HTML enda. Nå vet ikke jeg "hvor" newbie du er, og om du føler at du kan HTMLen ganske greit, vil jeg tro du kan begynne å pusle så smått med PHP hvis du har lyst på en vote.

En annen mulighet, er å bruke et script som noen andre har satt opp for deg. Alt du gjør, er å hente inn scriptet til din webside. Dette fungerer omtrent likt, bortsett fra at du ofte ikke har mulighet til å gjøre om på utseendet eller egentskapene, og du vil ofte få reklame på websiden din. Det er også mulig at løsningen blir noe tregere. Gratisleverandør av slike løsninger er for eksempel Bravenet. Du kan sikkert finne andre også, med et google-søk, eller kanskje du finner noe på Hotscripts.

mvh Mikael

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...