Gå til innhold

Multi monitor problem

Anbefalte innlegg

Heisann!

Tenkte jeg skulle forsöke å kjöre med to monitorer på pc'en min. Jeg har to utganger på skjermkortet mitt(Geforce Ti 4600), så dette burde gå bra...trodde jeg. Jeg koblet til den andre monitoren og startet opp. Bare den ene monitoren fungerer, og On/off-indikatoren på den andre blinker bare(sånn som den gjör når den ikke får noe signal, eller når selve pc'en er avstengt). Jeg sjekket Device manager som kunne fortelle meg at bare en monitor finnes i systemet. Alle kabler er tilkoblet, og jeg vet at begge monitorene fungerer hver for seg. Forslag til lösning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Andremuseknapp på deskop-> properties->settings

Her vil du få opp 2 stk monitorer.

Trykk på display og vel skjerm nr 2, og så merk av: Exdend my windows deskop onto this monitor. Så skal du få bilde opp på den andre skjermen. ;)

Hei!

Takker for svar! Forsökte å gjöre som du sa, men det var bare en monitor representert der. Jeg glemte å fortelle at jeg kjörer med windows 2000, kanskje det har noe med det å gjöre.

Lenke til kommentar

Da ligger de instillingene sammen med NVIDIA instillingene. høyre-> egenskaper -> instillinger ->avansert ->Gefroce ti4600-> nView displaymode(på høyre side)

Her kan du velge om du skal klone eller lage en stor desktopp i horisontal eller vetikal retning.

Dualview er også ganske kjekt da du har en skjerm uten startlinje og iconer. Som du kan vise frem film og pesentasjoner på fra den andre desktopen. Bare å flytte vinduet til høyre så kan du ta fullscreen på en film.

Lenke til kommentar
Så det var altså ikke en 14'' skjerm fra 1986. :p

(disse takler ikke frekvensen btw :roll:, snakker av erfaring)

Det er ingen grunn til at det ikke skulle fungere, så dette er veldig rart.

:D Nei den er ikke fra 80-tallet, men med närmere ettersyn på baksiden fant jeg ut at den laget i 1998, så det er ikke så langt unna.

Jeg var nettopp inne på Gainwards supportside, der står det fölgende:

Two monitors are connected to a Gainward TwinView display adapter, but it is impossible to get the second monitor working.

This behavior indicates, that either the primary monitor or the secondary monitor, or both monitors together, do not comply with the DDC2a or DDC2b standard. The DDC2a/b standard is a Plug&Play definition, which amongst others, clearly defines power saving properties. Windows based operating systems can only use one power management standard. To prevent serious damage to any non-DDC2 compliant monitor, the TwinView feature is disabled in the display driver. (The DDC2 issue is a mandatory requirement from Microsoft to pass the "Windows Hardware Quality Labs" (WHQL) certification.

If nothing helps, get a DDC2 compliant monitor.

Verify your user manuals of both monitors. Some newer monitors can be configured to become DDC2 compliant via the monitor's OSD - Setup (On Screen Display Setup). This software is built into some monitors.

Try switching the primary and secondary monitors to determine if this is a workable solution.

Hvor ser man om monitoren er DDC2 kompatibel? :hmm:

Lenke til kommentar
Da ligger de instillingene sammen med NVIDIA instillingene. høyre-> egenskaper -> instillinger ->avansert ->Gefroce ti4600-> nView displaymode(på høyre side)

Her kan du velge om du skal klone eller lage en stor desktopp i horisontal eller vetikal retning.

Dualview er også ganske kjekt da du har en skjerm uten startlinje og iconer. Som du kan vise frem film og pesentasjoner på fra den andre desktopen. Bare å flytte vinduet til høyre så kan du ta fullscreen på en film.

Hei!

Jeg gjorde som du sa, og i nView modes har jeg bare en valgmulighet(single display). Under der står det Current display. Der har jeg to alternativer å velge mellom(analog og tv). Hjelper det å behandle komponentene med slegge? :D

Lenke til kommentar

Nå har jeg prövd å bytte plass på kontaktene til skjermene på baksiden av skjermkortet. Det resulterte i at den gamle Dell-skjermen fungerer, men ikke den den jeg hadde fra för :D Idiotisk problem.

Begynner å mistenke att det er feil på inngang 2 på skjermkortet, da skjermen ikke blir registrert i device manager. Ikke spesiellt moro siden garantitiden på kortet er over for lengst.

Lenke til kommentar

Japp, kan være noe gærent med den ene skjermkontakten. Hvis du har bytta om og testet kablene på begge kontaktene (og det derfor ikke kan være kabelfeil), så er det godt mulig feilen ligger i den kontakten..

Men jeg er ikke ekspert på området. Andre som har noen tips..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...