runela Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Noen som har noen ide hvorfor cpuen min brukes 100% hele tiden nå? Det er sikkelig irriterende for det hakker i spill til og me musa i windows av og til og vinduer og programmer åpner seg kjempe sakte. Begynte sånn plutselig før i dag jeg har restartet flere ganger men den er 100% i bruk hele tiden står det på task manager. Tror dere det kan være et virus? og er det noen som har eller har hatt samme probleme? Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Dette lukter det virus av. Er det explorer som bruker 100%? Se i oppgavebehandlingen. Sveinl. Lenke til kommentar
runela Skrevet 28. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2004 Nei det er CTEaxSpl.exe hmmm hva no en det er? Lenke til kommentar
Vims Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Noen som har noen ide hvorfor cpuen min brukes 100% hele tiden nå? Det er sikkelig irriterende for det hakker i spill til og me musa i windows av og til og vinduer og programmer åpner seg kjempe sakte. Begynte sånn plutselig før i dag jeg har restartet flere ganger men den er 100% i bruk hele tiden står det på task manager. Tror dere det kan være et virus? og er det noen som har eller har hatt samme probleme? Det kan være du har lastet ned en korrupt avi fil. Har du det så er det explorer som jobber med fila. Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 (endret) Tror dette er erkez.B Den lager 9 filer, 8 stk dll og 1 stk exe. Felles for alle er at de har 8 tegn foran filens navne-ending. Prøv å last ned og kjør denne virusfixen og se om dette hjelper. Jeg ville anbefalt å slå av systemgjenoppretting i tilfelle den har sneket seg inn i system volume information. Men kjør fixen først du så ser vi om det hjelper. Edit: Fikset skriveleifer Sveinl. Endret 28. juli 2004 av Sveinl Lenke til kommentar
runela Skrevet 28. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2004 Sorry... Tok feil så jeg nå det er System Idle Process som bruker 100%... Men er jo lika langt alikevell. Kan ikke lokke den. Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 (endret) Her er en til... ErkezB fix Den forrige var fix for erkezA Jeg trodde den første fiksen inneholdt fix for alle typer erkez men oppdaga at jeg tok feil. Beklager dette Sveinl. Endret 28. juli 2004 av Sveinl Lenke til kommentar
runela Skrevet 28. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2004 Jeg oppdaterte viruskontrollen og... Hmmm da kom det opp noe. Men vet ikke om det er det. Men det merker man no fort. Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Nei det er CTEaxSpl.exe hmmm hva no en det er? Dette er en fil som hører til Creative Soundblaster Audigy lydkortet. Hvis det er problemer med den, så bør du kanskje reinstallere lydkortet. Sorry... Tok feil så jeg nå det er System Idle Process som bruker 100%... Men er jo lika langt alikevell. Kan ikke lokke den. At denne prosessen går i 100% tyder bare på at maskina di ikke gjør noe for øyeblikket. Og du får ikke stengt den uansett, da det er en system-"prosess". mvh Pantera Lenke til kommentar
Camron Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 min cpu går opp i 100% hele tiden også.. hos meg er det explorer.exe som gjør det.. hva er galt? har kjørt virus-søk, adaware og spyboot.. ingenting hjelper.. Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 (endret) min cpu går opp i 100% hele tiden også..hos meg er det explorer.exe som gjør det.. hva er galt? har kjørt virus-søk, adaware og spyboot.. ingenting hjelper.. Dette er nok, som Vims sa over her, muligens en korrupt avi-fil. Har vært nevnt på forumet her tidligere, at det skal kunne fikses med en endring av variabel i registry. Husker ikke hvilken kategori, eller tråd, så du må nok søke etter det selv. mvh Pantera Edit: Her er et forslag til løsning: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=272666 Endret 28. juli 2004 av Pantera Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå