molna Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 T5100 har bedre skjerm enn 6260, som bare har 65 536 farger.. Hm, makan til tullprat da Tror du virkelig det menneskelige øyet ser forskjell på 64k og 262k fargers mobil-skjermer? Vel, da tar du feil. Eneste en 262k-fargers skjerm tilføyer er: - høyere pris - kortere standby - tregere oppdatering (i menyer, spill osv) 64k er faktisk å foretrekke Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Helt riktig! 4096 farger er faktisk mer enn nok på så små skjermer. Jeg ser INGEN forskjell i farger mellom min 3650 og 6600. Samme med PDA'ene mine. Lenke til kommentar
zlinky Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Dub: Designet til nokia har jo ikke akkurat fått så mye ros i det siste... Har aldri påstått at LG var først ute med noe som helst, hvor har du det fra? men når de leverer en bedre vare (og da tenker jeg på kameraet) er det verdt å påpeke. At knappene til 6260 er dumt plassert trenger man jo ikke prøve telefonen for å forstå! taster som er plassert fra hverandre er selvsagt mindre praktisk sammenlignet med taster som er plassert nærme hverandre. Og ja, jeg har hatt telefon med BT og radio, så jeg vet at det er funksjoner du bruker sjelden. Med mindre man for eksempel kjeder seg på en 2-timers busstur... Molna: Spesifikasjonsmessig er skjermen til LG bedre, det ser du også. Jeg har aldri sammenlignet de mot hverandre, så jeg har ikke noe grunnlag for å kommentere videre enn det. Men utviklingen går sjelden bakover. GeeZuZz: du burde kanskje ta deg en tur til optiker Virker som jeg tråkket noen på tærne når det gjaldt nokia 6260, og det beklager jeg ikke Lenke til kommentar
Panic Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 K500/Z500 kommer vel snart. Den tror jeg skal vere ganske bra, og det er en klapptelefon. Lenke til kommentar
mrtzter Skrevet 29. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2004 Er litt enig der.. Nokia har jo et fatalt design. Ser ut som en stein, iforskjell på LG sine mobiler. Utseende messig hadde jeg valgt LG. Er ikke helt sikker på om at denne Nokian passer så godt for meg. Min far har Nokia 6600, den har jo en rekke ting jeg IKKE har bruk for. Mp3 ser jeg ingen grunn til å ha på en mobil, men en radio hadde vært en liiiten fordel, tar en litt lang busstur frem og tilbake på skoleveien, men har jo en mp3 spiller jeg kan høre på istede for radio da seff Tipper jeg tar den LG 5100 som kommer til jul ja! noen som vet når? Evt at LG's 7200 kommer? Takker på forhånd! Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 (endret) zlinky: Tror det er du som må til optiker jeg, hvis du innbiller deg at du ser forskjell på et bilde med 65K og 262K farger i størrelsen 200x200. Det er ikke en gang plass til å vise 65K farger samtidig på en så liten skjerm. Har du noen studert to like bilder, med forskjellig antall farger? Tror ikke det nei. Jeg tror du blander skjermkvalitet/fargegjengivelse med forskjell i antall farger. Mange som gjør det. Endret 29. juli 2004 av GeeZuZz Lenke til kommentar
Cera Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Å si at BT ikke er vits sier litt om nivået ditt, har du laptop og pda så forstår du hvorfor folk trenger BT (forøvrig også praktisk med handsfree) Lenke til kommentar
zlinky Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 (endret) Tror det er du som må til optiker jeg, hvis du innbiller deg at du ser forskjell på et bilde med 65K og 262K farger Beklager, jeg må ha misforstått posten din GeeZuZz, jeg trodde du sammenlignet 4096 mot 262k farger. Cera: hva sier det om nivået mitt? at jeg ikke har laptop eller PDA lenger, og ser på det som en bortkastet funksjon å bruke penger på? eller sier det noe om mitt nivå i forhold til deres når det gjelder å finne en mobil som passet til hybris sine krav (som er hva denne tråden EGENTLIG handler om) Hvis han synes kamera og skjerm er viktigere enn BT og musikk, så forstår jeg ikke hvorfor dere foreslår 6260 og legger vekt på akkurat disse egenskapene Hvis dere fortsatt vil sammenligne disse mobilene mot hverandre foreslår jeg at dere starter en egen tråd om det. Endret 30. juli 2004 av zlinky Lenke til kommentar
Stringer Bell Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Noen som vet når T5100 kommer til Norge,Q3? Lenke til kommentar
mrtzter Skrevet 30. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2004 Mens modeller som S700 og Nokia 7610 har fått små speil på baksiden av telefonen til selvportrett, har LG funnet en løsning for T5100 som er adskillig enklere. Kameraet er festet til skjermlokket slik at det automatisk blir vendt mot brukeren når man åpner telefonen. Dette kan da umulig være en bedre løsning? Kan man justere det kamera'et? Eller sitter det fast der liksom? Sånn kamera som det er i Samsung's E700 kan man ta selvportrett fra å se seg selv i skjermen på kamskjellet sitt.. Det funker jo fett, blir det en slik funksjon til T5100 også? Har ikke funnet ut om det går ann å filme med den mobilen? har ikke lest det noen plass, ble plutselig i tvil:P men når dette er en slik mobil som har lagt vekt på bilde kvalitet og slik, må det da være video-funksjon? Hjelp? Lenke til kommentar
zim1 Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Nokia 6260! selvfølgelig er den best! minnekortet kan lett byttes ut til ett større slik at mp3spilleren kommer godt med! den har symbian og har et praktisk design. særlig med sjermen som kan vris. lg tenkte ikke på måter å utnytte denne funksjonen. 6260 ser ut som et knøttlite DV kamera når du vrir om skjermen slik at den er i filmmodus! Stilig!!!!! Lenke til kommentar
zim1 Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 designmessig vil jeg gi stryk-karakter til lg t5100, den ser bare ut som en av de mange samsungene som ingen kan navn på som stadig kommer inn på markedet og forsvinner like fort som de kom. (dette er da ikke inkludert E700/710 som er en ganke fin telefon)når det gjelder utseende er Nokia 6262 mobiltelefonens svar på en ipod iforhold til de andre! Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 når det gjelder utseende er Nokia 6262 mobiltelefonens svar på en ipod iforhold til de andre! Hmm... utseendemessig synes jeg den er blant de styggeste klapptelefonene... Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Jau. Den er rett og slett fæl. Syns nokia kan droppe klapptelefoner til de klarer å designe noe som er mye bedre. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 plasseringene av knappene er litt evneveik ja, men tenk på sx1 og 7610 det er en vanesak. plasseringen er også praktisk hvis det går an å vri skjermen rundt å legge den ned. jeg ville gått for nokiaen, men det er jo ditt valg. Lenke til kommentar
SUPERJANNE Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 så små skjermer er ikke intresant! Lenke til kommentar
mrtzter Skrevet 1. august 2004 Forfatter Del Skrevet 1. august 2004 Noen som tror de vet noen av mine spm? Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Sony Ericsson kommer jo snart med en , S700 tror jeg... Det er ca 1 cm lengere en K700. Men igjen, den er ikke direkte klapptelefon. Du "vrir" skjermen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå