Hr. Strert Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Hei! Har nylig kjøpt meg ny bærbar fra DigitalImpuls. Følgende specs.: Intel Pentium M 745 1.8GHz 2MB Cache 1024MB DDR 60 GB 7200rpm harddisk DVD+RW 4x ATI Radeon 9700 128MB 15" SXGA+ 1400x1050 Sikkert kjent for mange denne. Er ikke no' geni når det kommer til pc, og tenkte jeg kunne be om noen tips.. Har foreløpig installert drivere som fulgte med, men skjønner at drivere har ganske mye å si for ytelsen. Er det noen som kan anbefale forskjellige drivere og event. fortelle meg hvor jeg kan laste dem ned? Stabilitet er viktig for meg. Noen som har noen linker til ulike benchmarks man kan kjøre? Har aldri gjort det før, men tenkte det kunne være litt moro? Mener dessuten å ha lest her på forumet om en som hadde en 1,7ghz prosessor som bare kjørte på 600mhz. Usikker på om dette er det samme, men når jeg går inn på "control panel - performance and maintenance -system" står det under general: computer: Intel pentium 1,8 ghz processor, 598 mhz, 1,00 GB of RAM. Som sagt ikke noe data-geni, som dere skjønner.. Takknemmelig for alle hjelpsomme svar. Lenke til kommentar
Filla Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 - Bortsett fra de som leverandøren av lappen leverer, finnes det i hovedsak 2 drivere du kan bruke til skjermkortet ditt. Undertegnede bruker OMEGA drivere, de finner du på omergadrivers. Den andre muligheten er å "modde" de originale Catalyst driverene med Patjes mobility modder. Tror det er andre brukere av forumet her som kjenner bedre til den metoden. - Grattis med ny laptop ! Kjekt ikke sant ? Lenke til kommentar
Hr. Strert Skrevet 28. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2004 Takk for tipset! Ufattelig moro med ny pc ja! Skulle bare ønske det var litt flere timer i døgnet slik at jeg kunne sittet litt mer med den -bare såvidt fått brukt den siden jeg fikk kloa i den for en uke siden. Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 (endret) Takk for tipset! Ufattelig moro med ny pc ja! Skulle bare ønske det var litt flere timer i døgnet slik at jeg kunne sittet litt mer med den -bare såvidt fått brukt den siden jeg fikk kloa i den for en uke siden. Man har netter til slikt... EDIT: Velkommen til forumet Endret 28. juli 2004 av pain Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 3dMark 03 er nok den mest brukte benchmarken. Et tips når du bencher er å slå av ALT annet, som msn messenger, osv. Lenke til kommentar
Hr. Strert Skrevet 28. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2004 Må jeg laste ned hele greia på 178 MB? Kan jo ta litt tid.. Og joda... er i grunnen klar over at det finnes netter, men noen av dem jobber jeg og andre må man dessverre bruke til å sove, viser det seg Lenke til kommentar
zingy Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 For og oppnå full effekt, må du inn i biosen, på fane to tror jeg det er, du velger oppsett på powermangement eller noe sånnt, feltene er tomme i utgangspunktet. Du kan f.eks. sette "max power" på strøm og "max battery" på batteri, du skjønner hva jeg mener når du titter inn i biosen din...! (F2 når maskinen booter) Bare spør om du ikke skjønner hva jeg snakker om...!! ;-) Lenke til kommentar
Hr. Strert Skrevet 28. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2004 Skjønte til og med hva du snakket om Det er nå gjort. Hvordan kan jeg finne ut hvilken frekvens den kjører på? Under control-panel osv som nevnt i første innlegg står det nå 591 Mhz... Lenke til kommentar
zingy Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 (endret) -så går du inn på egenskapene for batteri i kontrollpanelet, der setter du hvordan den skal bruke strømmen. PS. pass på at du har i ledningen...!! ...kjøpte akkurat samme maskin på akkurat samme sted som deg i forrige uke, og er KJEMPEFORNØYD....!! Endret 28. juli 2004 av zingy Lenke til kommentar
Hr. Strert Skrevet 29. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2004 (endret) Ser ut til å virke bra nå. Går på 1,79 Ghz. Sitter og hygger meg med å spille litt Neverwinter Nights innimellom. Godt å høre at du er fornøyd med pc-en!! Har du lastet ned noen andre drivere? Jeg skal nok laste ned omega, slik jeg fikk tips om etterhvert.. Lurer fortsat litt på den 3Dmark-en -om man må laste ned 178 MB for å kjøre den eller om det er noen annen mulighet.. Takk for hjelpen så langt i alle fall -er moro å skjønne gradvis mer av hva denne pc-en driver med :!: Endret 29. juli 2004 av Nocebo Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Må jeg laste ned hele greia på 178 MB? Kan jo ta litt tid.. Og joda... er i grunnen klar over at det finnes netter, men noen av dem jobber jeg og andre må man dessverre bruke til å sove, viser det seg Snakker vi ISDN? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 det du trenger er: 1.hovedkort drivere (intel har vel en sånn unified driver pakke som nvidia har til nforce korta..) 2. skjermkort drivere (omega modda drivere til ATi kort som en kis nevnte ovenfor) de er de viktigste med tanke på den generelle ytelsen til systemet ditt.. ang. lav hastighet, så er det noe CPU gjør automatisk for å spare strøm. Når du trenger mer (som ved spilling), vil den klokke seg opp til 1.7Ghz igjen, men til vanlig windows, surfing, o.l. trengs ikke mer... jeg ville anbefalt deg å ikke slå av dette (som forøvrig kan gjøres ved å velge "alltid på" i strøm instillingene i windows kontrollpanel...(i.e. trenger IKKE å gå inn i Bios og fikle for hver gang ) Lenke til kommentar
andylove Skrevet 31. juli 2004 Del Skrevet 31. juli 2004 Til de av dere med denne maskinen: Støyer den? Er den stillegående? Og hva slags DDR RAM har dere i maskinen? Sett at flere av 1557 pcene har forskjellig ram. Skal nemlig ut å kjøpe meg en ny laptop, og disse er jo i vinden som aldri før Lenke til kommentar
Amothz Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Til de av dere med denne maskinen: Støyer den? Er den stillegående? Og hva slags DDR RAM har dere i maskinen? Sett at flere av 1557 pcene har forskjellig ram. Skal nemlig ut å kjøpe meg en ny laptop, og disse er jo i vinden som aldri før Jeg benyttet meg av det samme tilbudet som han øverst i tråden, og er fornøyd med det. Nei, den støyer ikke mye. Det jeg har merket av støy er harddisken (noe som ikke er spesielt sjenerende), litt knitring når man legger hånden over cd-rom'en (for å skrive) og vifta som går på en gang i blant. Uansett er ikke dette noe å snakke om :-) Til alle benchmarksfolk (og spesielt eiere av 1557). Kan dere legge ut poengene dere får i de forskjellige benchmark-testene, sammen med maskinspecs, drivere, benchmarkprogram og evt. andre kommentarer? Det hadde vært veldig kjekt å finne ut hvordan man får mest ut av maskinen :-) Lenke til kommentar
zypher_ut Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 (endret) Er Omega driverne bedre enn ATi's vanlige Catalyst drivere? Hva er evt forskjellen? Kommer for eksempel Omega driverne med all den samme programvaren, eller følger det med egent software til de driverne? Får min maskin om et par dager tipper jeg (Netshop 1.7GHz - 1024MB - 80GB - 9700), og det hadde vært fint å vite hva slags drivere jeg skal installere. Vil ha alt klart når jeg får den, sånn at det bare er å installere windows og kjøre igang Gleder meg som en liten unge Edit skriveleifs såklart Endret 14. august 2004 av zypher_ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå