Gå til innhold

Digitalkamera under 2000kr


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg vurderer å skaffe meg et digitalkamera nå. Jeg har planlagt å bruke 2000kr (ikke no mer). Det jeg er ute etter er ett kamera jeg kan ha med meg på fisketur og turer i fjellet, en liten fordel om det er litt robust. vil helst at det skal være minst 3megapixel eller mere. Hva kan dere her anbefale meg å kjøpe?

 

Takker for alle svar på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du finner ikke så mange kamera til ca 2000 kr som også går for å være robuste!

Men jeg anbefaler å se på Olympus Camedia C-310 Zoom til kr 1 495,- hos XD no. Det er et lite og lett kamera som også er enkelt å bruke og det tar bra bilder prisen tatt i betraktning. LCD skjermen er på 1,8", det har også en utrolig bra makrofunksjon hvor du kan ta bilder bare 2 cm fra motivet. 3x optisk zoom, 3,2 megapixel og bruker 2 standard AA batterier. Siden det kun bruker to stk. anbefales NiMH batteri på minst 2300 mAH, kameraet virker batterisugent. Minnekort er XD, som er noe dyrere i innkjøp enn CF.

 

Japan Foto har tilbud på Nikon Coolpix 2100 til kr 1.499,- Også dette kameraet bruker AA batteri og det tar CF kort. Skal du ikke skrive ut store forstørrelser (A4) går det godt an å klare seg med 2 megapixel.

 

Med to sett NiMH batteri, lader og ekstra minne kommer du lett opp i 2000 kr i sluttsum på begge disse kameraene.

 

:cry: Unngå for alt i Verden å kjøpe billigmerker som Trust, Mustek mm. Det er bortkastede penger!

Endret av Hesle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...