Soak Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Hei! Jeg vurderer å skaffe meg et digitalkamera nå. Jeg har planlagt å bruke 2000kr (ikke no mer). Det jeg er ute etter er ett kamera jeg kan ha med meg på fisketur og turer i fjellet, en liten fordel om det er litt robust. vil helst at det skal være minst 3megapixel eller mere. Hva kan dere her anbefale meg å kjøpe? Takker for alle svar på forhånd Lenke til kommentar
Hesle Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 (endret) Du finner ikke så mange kamera til ca 2000 kr som også går for å være robuste! Men jeg anbefaler å se på Olympus Camedia C-310 Zoom til kr 1 495,- hos XD no. Det er et lite og lett kamera som også er enkelt å bruke og det tar bra bilder prisen tatt i betraktning. LCD skjermen er på 1,8", det har også en utrolig bra makrofunksjon hvor du kan ta bilder bare 2 cm fra motivet. 3x optisk zoom, 3,2 megapixel og bruker 2 standard AA batterier. Siden det kun bruker to stk. anbefales NiMH batteri på minst 2300 mAH, kameraet virker batterisugent. Minnekort er XD, som er noe dyrere i innkjøp enn CF. Japan Foto har tilbud på Nikon Coolpix 2100 til kr 1.499,- Også dette kameraet bruker AA batteri og det tar CF kort. Skal du ikke skrive ut store forstørrelser (A4) går det godt an å klare seg med 2 megapixel. Med to sett NiMH batteri, lader og ekstra minne kommer du lett opp i 2000 kr i sluttsum på begge disse kameraene. Unngå for alt i Verden å kjøpe billigmerker som Trust, Mustek mm. Det er bortkastede penger! Endret 31. juli 2004 av Hesle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå