Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

PC1 med kabel til PC2 mot WLAN

Anbefalte innlegg

Om topic var noe uklar :roll: så er problemet følgende.....

Har to stasjonære maskiner. den ene med et pci WLAN kort mot tråløs router. Denne er igjen koblet til pc nr. 2 men vanlig nettverkskabel. Poenget er å komme på nettet med nr.2 via nettverkskabelen til pc nr. 1 som igjen er online via WLAN!

Kommer ikke på nettet med maskin nr. 2 som bare har nettverkskort. Skal ikke dette være teknisk mulig?? Eller må jeg ha et nytt tråløst nettverkskort til pc nr 2 også? Trivielt for en del vil jeg tro, men likevel ett lite problem for meg. :dontgetit:

Takker for svar!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har to stasjonære pc'er her..

Den ene har wlan som har internett.. den andre går på internett via wlan pc'en..

alt du trenger å gjøre er å lage ny tilkobling.. (og kall den noe annet en MSHOME eller WORKGROUP).. der du krysser av for att den ene skal gå på internett via den andre.. og omvendt på den andre.. så må du huske å share internett'tilkoblingen på pc'en med wlan.. (høgre klikk.. properties.. advance.. og kryss av for 'let other computers on the network go on internet through this machine' (eller noe i den dur)) :)

Lenke til kommentar

Tjaaa.......... Har prøvd meg litt frem og tilbake en stund. Kommer ikke helt i mål :no: . Dett blir en IP konflikt får jeg beskjed om !?? "Fines allerede en kobling med denne IP adressen" eller noe liknende. Har prøvd og forandre dette og men uten hell. Har forresten en krysset kabel mellom de to maskinene. Går det greit tro, eller skal det være ordinær nettkabel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...