Gå til innhold

Hertz for lav

EVH

Anbefalte innlegg

Jeg har nettop fått meg en 19" Sony SDM HX93. Hertzen på dvi går kun til 60 mens jeg får den til 75 på vga. Føler tung belastning på øya av begge deler. Noen som har no innblikk i om d er hertzen som er for treig eller hva det kan være? Kan godt hende at skjermen er for skarp, eller for stor, jeg vet ikke, men når jeg sitter et par timer foran den så blir jeg mye fortere sliten i øya enn på mine tidligere skjermer. blir ofte rød i øya i tilleg. :no:

Takk for all hjelp jeg kan få :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Både 60 og 75Hz skal være helt greit å kjøre på LCD-skjermer. De har en helt annen oppfriskning enn en CRT-skjerm har.

Ved bruk av dvi opplever jeg selv et utrolig skarpt og bra bilde, bedre enn noe annet jeg har sett tidligere. Dette gjelder for 2D, for spill blir det noe annerledes.

Om du blir fort sliten i øya og tung i hodet, må det være noe annet som er feil. Du skulle vel først ha hatt en second opinion om hvordan skjermbildet er, om andre opplever det samme som du.

Lenke til kommentar

Jeg la merke til at klarheten i bildet på 75Hz ble mye bedre enn ved 60Hz på analog tilkobling på min Eizo 767. Etter å ha fått DVI kabel, så kan jeg kjøre kun 60Hz, men attpåtil så er bildet bedre enn ved analog og 75Hz. Jeg vet ærlig talt ikke hvorfor det er Hz instillinger i det hele tatt :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...