Gå til innhold

Strømforsyning - ati radeon x800xt pe

apwr

Anbefalte innlegg

Per dags dato har jeg en pc bestående av følgende komponenter:

P4 3,06 Ghz

1 GB RAM

Ati Radeon 9700pro

SBA lydkort

HD 160 GB

DVD-spiller/DVD-brenner

230W strømforsyning

I det siste har jeg vurdert å bytte ut mitt 9700pro med et x800xt, og lurer på om det sistnevnte kortet drar nevneverdig mer strøm enn det andre? Er det nødvendig med en ny strømforsyning, eller kan jeg bare benytte den jeg allerede har? (Jeg har enda ikke opplevd stabilitetsproblemer med min nåværende pc.)

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har prøvd den, men den sier at jeg bør ha en strømforsyning på rundt 350W, og det får jeg ikke til å stemme ettersom systemet er dønn stabilt slik det er i dag...

Hva er da problemet? Når det er sagt krever X800xt PE noe mer strøm enn 9700(husker ikke tallene), men det skader vel ikke å prøve med det du har? Blir systemet ustabilt, så vet du hvertfall hvor problemet er.

Mener også å ha lest at de fleste PSUer klarer å levere flere watt enn det spesifikasjonene tilsier, da særlig de som er av litt bedre kvalitet.

Lenke til kommentar

Jeg mener 230 watt ja...Men etter å ha sett litt nærmere på strømforsyningen oppdaget jeg at det stod max output power (eller noe lignende)=250W. Lenger oppe på den samme etiketten stod det 230W igjen. Det er fryktelig mange tall og forholde seg til. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...