Gå til innhold

Trenger ny strømforsyning

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er på utkikk etter en ny strømforsyning for tiden. Den må ikke koster over 700,- NOK, den skal være stillegående, den skal klare å yte minimum 350W (helst mer) og den må klare å gi stabile spenninger. Ettersom at denne vil bli brukt under overklokking så vil det siste punktet være ekstremt viktig.

Jeg har tatt en titt på følgende strømforsyninger:

- Thermaltake Silent strømforsyning 410W - 675,- NOK

- Fortron/Source, 400W, ATX12V, S-ATA - 695,- NOK

- NorthQ 4001SE Silent, 400W - 553,- NOK

- AOpen 350W, Super low noise, 12cm vifte - 528,- NOK

- Aspire Aluminium 520W ATX, 3 vifter - 531,- NOK

- Aspire Aluminium 500W ATX, 2 vifter - 531,- NOK

Jeg ønsker først og fremst erfaringer ved bruk av disse, samt hvilken som gir mest for pengene. Aspire strømforsyningene synes jeg hadde unødvendig mange vifter, som sikkert bråker en del. Jeg har også tatt en titt på Enermax sine 350W strømforsyninger som ligger i denne prisklassen, men synes disse virker noe dyre i forhold til andre produsenter.

Hvordan yter egentlig NorthQ strømforsyningen, er den verdt å satse på?

Endret av azone
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, OCZ strømforsyningene er sikkert fine de, men nå har jeg et budsjett på maks 700 kroner, helst mindre. Klarer Tagan PSU'ene å yte mer enn de lover, samt hvordan holder spenningene seg på denne strømforsyningen?

Endret av azone
Lenke til kommentar

Selv synes jeg følgende 2 strømforsyninger virker interessante:

- NorthQ 4001SE Silent

- Aspire ATX-AS500W 3 FAN Aluminium Black 520W ATX

Siste nevnte har 3 vifter, noe som jeg tror vil være med på å øke støynivået betraktelig. NorthQ strømforsyninger virker relativt billig og stillegående, men vil den holde mål?

Lenke til kommentar

Velg F/S på 400w. Den er rimelig leverer en god del mer effekt en det som står i specs og er stille (det som teller mest for meg) og de varer Leeenge ( har til dags dato aldri sett en kræsja F/S psu) (ja bortsett

fra et lynedslag her i fjor vinter men det teller jo ikke ;) )

Lenke til kommentar

Jeg har hørt rykter om at F/S 400W strømforsyningen kan levere opp mot 500W, stemmer dette? I såfall ville kanskje dette vært en god kandidat.

Når det gjelder Aspire ATX-AS500W 520W ATX, hvordan er egentlig støynivået på denne med alle vifter på laveste hastighet? Er det noen som har denne strømforsyningen og kan legge inn sin erfaring? Den er jo uslålig med tanke på ytelse per krone..

Lenke til kommentar
Jeg har hørt rykter om at F/S 400W strømforsyningen kan levere opp mot 500W, stemmer dette? I såfall ville kanskje dette vært en god kandidat.

Max. samtidig belastning +3.3V og +5V er 190W

Kanskje på +12v hvis du ikke har noe strøm i det hele tatt på de andre.

Men det er teoretisk umulig når du kjører så det blir bare tull.

Lenke til kommentar

Når det gjelder Aspire ATX-AS500W 520W ATX, hvordan er egentlig støynivået på denne med alle vifter på laveste hastighet? Er det noen som har denne strømforsyningen og kan legge inn sin erfaring? Den er jo uslålig med tanke på ytelse per krone..

den er uhørbar i mitt system, og jeg har vifteløs vannkjøling. det burde vel si litt?

jeg har 520w'ern. svart. uovertreffelig når det gjelder ytelse pr. krone, og en kvalitet som overgikk alle forentninger hos meg. rett og slett best.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...