Gå til innhold

Hel maskin

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt til å kjøpe meg maskin, men jeg skal vente en måned til før jeg hopper i det, har jeg grunn til dette? Jeg skal ha P4, og Intel setter jo ned prisene 27.mai hvis jeg ikke tar feil, og hva med skjermkort? Jeg har en god del penger til å kjøpe dette utstyret.

Det er bare RAM, CPU, HK og skjermkort jeg skal kjøpe nytt.

P.S Jeg skal kjøpe RDRAM (hvilket hk er mest overklokkingsvennlig til dette?)

Skal forresten bruke vannkjøling :grin:

Mye på en gang, håper jeg får svar til alt!?!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Abit TH7 II Er vel kjent for å være et godt kort til overklokking. Prøv å søk litt på forumet. Er skrevet mye om dette kortet og overklokking.

Et annet kort å se på, er ASUS P4T-E. Er vel ikke så villig som ABIT sitt på overklokking, men du kan jo se på denne linken> http://forum.oc-forums.com/vb/showthread.p...?threadid=65139

Ser du litt nede på siden, er det mange gode resultater.

[ Denne Melding var redigert av: engen på 2002-04-26 00:20 ]

Lenke til kommentar

Hei.. to ting.. er vel mye lettere å overklokke med PC2700 ddr ram? var ihvertfall ikkenoe problem med asus P4S533 å få en 1,6 ghz til å gå på 2,2Ghz uten å sette opp volt'n :smile:

og lurt å vente hvis du har tenkt å kjøpe f.eks GF4TI4200 ettersom det burde være i salg om en måned :wink:

Lenke til kommentar

Det er visst sagt at DDR RAM er mer overklokkingsvennlig enn RDRAM, men så har det også vist seg at over 2.4~3.0Ghz så er det ikke så stor betydning i ytelse på DDR RAM, der derimot RDRAM ville funket en god del bedre.

Derfor er det et naturlig valg for meg som vil ha mest ytelse.

Om jeg "bare" får opptil 2.6GHz eller lignende, har det ikke så veldig stor betydning for meg, men jeg lurer grufullt på hvilket HK som er bra til dette.

ABit TH7-II elns har jeg hørt mye bra om...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...