magnuslundstein Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Merket for litt siden at jeg hadde en mye lavere fps i de fleste spill enn tidligere, og at folk med tregere pc enn meg loadet maps i spill o.l. raskere enn meg når jeg var på LAN nå forleden. Jeg kjørte så et par benchmarks i Sandra som viste at både cpu og ram kjører på halv hastighet, selvom både bios og zcpu oppgir hastighetene til cpu og ram til å være det de skal. Jeg mistenker at det er hovedkortet som er synderen, siden det har oppført seg litt merkelig tidligere også. Utstyret jeg bruker er: Abit nf7-s v2.0 Athlon Xp 2500+ Barton Twinmos 3200 512mb Enermax 350w psu Cpubenchmark Rambenchmark Er klar over at jeg kjører et par programmer i bakrunnen, men resultatene ble de samme når jeg hadde lukket alle programmer utenom sandra. Lenke til kommentar
magnuslundstein Skrevet 1. august 2004 Forfatter Del Skrevet 1. august 2004 *Bump* Ingen som kan hjelpe? Trenger å få ordnet dette før Doom III kommer. Lenke til kommentar
VinterUlv Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 (endret) - Kjør drivercleaner, installer ny skjermdriver. - Oppgrader alle drivere. - Fortsatt treigt? Sjekk etter spyware. - Kjør en registrycleaner. - Er BIOS oppdatert? Mulig det vil hjelpe. - Intet resultat? Mulig du må formatere disken og legge inn windows på nytt. PS: Du må ha mer ram for doom3. 512MB blir i minste laget etter min mening. Endret 1. august 2004 av VinterUlv Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Cpu kjører på riktig hastighet. For å få minnet til å kjøre på 200MHz setter du FSB:RAM divideren i bios til 4:5. Lenke til kommentar
AMD_Bruker Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Sjekk tempen på CPU'en. Kan være at du har satt i BIOS'en at den skal kjøre halv hastighet ved temperaturpeoblemer... Lenke til kommentar
VinterUlv Skrevet 1. august 2004 Del Skrevet 1. august 2004 Jeg tror Goophy er inne på noe. Sikkert FSB'n som er stilt for lavt. Lenke til kommentar
magnuslundstein Skrevet 1. august 2004 Forfatter Del Skrevet 1. august 2004 Hmm, neida, fsb'en er helt som den skal. Kjører den synkront mellom minne og cpu, altså 166 (333 ddr). Skal prøve å oppgradere driverne mine, men BIOSen min er helt oppdatert. Tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå