Gå til innhold

ATI - avinstalleringsverktøy på over 2 GB?

tori03

Anbefalte innlegg

Først de gode nyhetene: For et par måneder siden kjøpte jeg et ATI Radeon 9600XT skjermkort som har fungert utmerket til mitt bruk.

Så de dårlige: Jeg har en altfor liten c:-partisjon på min maskin, og skulle akkurat til å avinstallere en del programvare ved å bruke Add/Remove programs i WinXP. Til min store overraskelse står "ATI - Avinstalleringsverktøy for programvaren" listet med Opera-ikon og oppgitt diskplass på hele 2,259,000 mb. Det står også at denne er "used: frequently" og "last used on: 29.05.2004", som er datoen jeg satte kortet i maskinen.

Noen som vet hvorfor dette tar så mye plass? :hmm:

Mvh,

tori03

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Installerte akkurat samme kort og avinstalleringprogrammet er på 67 Kb, ikke 2Gb. Er redd ett eller annet er gått feil under installeringen. Påstanden om at programmet er "used: frequently" og "last used on: 29.05.2004" tyder jo også på dette.

Foreslår at du fjerner kortet ved hjelp av system/hardware og installerer det på nytt. Hent også inn nye drivere fra ATI sine sider, det kom nye drivere for noen uker siden.

Du må også ha divx 9.0 installert før du installerer kortet

Lenke til kommentar

Har gjort det du foreslo men det hjalp dessverre ikke. Nå står faktisk denne oppgitt til å være 2,326,000 mb. Tipper problemet ligger et annet sted. Er heller ikke sikker på om det faktisk tar opp så mye diskplass eller om det er en bug i visningen.

Jeg får prøve å finne andre løsninger. Takk uansett.

Mvh,

tori03

Lenke til kommentar
Hvorfor bare ikke prøve å Avinstaller "ATI - Avinstalleringsverktøy for programvaren" ??

Skader nok ikke

Forsøkte faktisk det også, med det resultat at all ATI-relatert programvare ble slettet, inkludert drivere. Så da var det bare å legge det inn nok en gang...

Buu-huuuuu :cry:

tori03

Lenke til kommentar

Min er på 10GB, i følge Add or Remove Programs. Og om programvaren er brukt ofte eller ikke kommer jo helt an på hvordan Windows teller. Skjermkortdriveren bruker jeg jo hele tida, men ikke den medfølgende programvaren.

MVH Audun

Lenke til kommentar

min er på 1357mb men vet ikke om den virkelig tar så mye plass

har også Joint operations installert

Punkbuster tar like mye plass som spillet 823 mb hver. sikkert en imagegreie selv om punkbuster bare et et prog som sjekker om du har modifisert filer i spillet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...