aby161 Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Trenger godt råd til laptop innkjøp. Jeg jobber med foto og film så laptopen skal brukes til foto og videoredigering. Programmer jeg bruker er photoshop, avid xpress, after effects, illustrator, adobe encore, mm. Laptopen MÅ ha: Firewire,helst 6 eller 8 pin, 1GB RAM eller mer, Bluetooth og wireless LAN. Bør ha 16x9 skjerm. Laptopen skal brukes ute i felt'en så bærbarhet og batterikappasitet er viktig. En annen faktor er at jeg aller helst vil ha en Powerbook 15" men pga. at 360 grader visning som jeg kanskje skal jobbe for krever windows basert laptop pga. softwareet de bruker. Så tvinges jeg til å vurdere en windows basert laptop. Jeg stiller en del krav til designet. Prisklasse: ikke over 25000,- Hilsen Bjørn Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Kjøp en Centrino-maskin, den er mye mer effektiv når det kommer til strømforbruk enn alt annet. Dessverre er ikke denne like god som Pentium i ytelse, da. http://www.digitalimpuls.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=6846 http://www.multicom.no/varedetaljinfo.asp?...tall=04.08.2004 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Kjøp en Centrino-maskin, den er mye mer effektiv når det kommer til strømforbruk enn alt annet. Dessverre er ikke denne like god som Pentium i ytelse, da. Centrino er ikke en prosessor. Det er en Pentium Mobile du mener, som er elendig til hans bruksområder. Bør ha 16x9 skjerm. Det var synd, for bærbare leveres med 16:10. WB CL4.5 - vet ikke hvor fristende det er å svi av masse spenn hos dem Znote 3310 Wide - peen å se på Lenke til kommentar
aby161 Skrevet 28. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2004 Med 16x9 skjerm antyder jeg til widescreen format. Synes ellers at 17" skjerm blir litt voldsomt å drasse med seg. Prioriterte arbeidsoppgaver er photoshopjobbing, videoredigering har jeg et stasjonært beist til å ta seg av, men muligheten bør være der. Bjørn Lenke til kommentar
aby161 Skrevet 28. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2004 Noen som vet noe om Sony Vaio VGN-S170 ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå