Gå til innhold

Skal kjøpe ny KACKASS PC

Anbefalte innlegg

Har på en måte bestemt meg, men mulig det er noen som vet om noen bedre alternativer enn det jeg har valgt..

NEC 20,1" LCD MultiSync 2080UX+BK

AMD Athlon 64 FX-53 2.4 GHz BOXED

OCZ 1024MB E.B. Dual Channel Platinum

Gigabyte K8NSNXP-939 nForce3 250

Lian Li Miditower, Aluminium, Sort

Enermax Coolergiant 600W strømforsyning

Western Digital Raptor 74GB S-ATA

Logitech diNovo Media Desktop Bluetooth

Kjøper alt fra www.netshop.no for en god pris;)

Vet jeg mangler noen småsaker som GPU og DVD brenner o.l. men det skal jeg kjøpe senere.. (har noe jeg kan bruke i mellomtiden)

Noe dere ville endret på?

Hva er den beste kjøleren for denne CPU'en? denne?

Hvilken vifte bør jeg velge til den?

Endret av fluke2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
:dribble:

Det der så veldig, veldig bra ut! Det er ikke en eneste ting jeg ville forandret på.

Hvordan har du råd til alt dette?? :p

Har arvet noen aksjer som jeg nå blir nødt til å selge;)

pluss at jeg har spart opp litt penger og da...

Har sittet med en sliten P3-866MHz i en del år nå, så det skal bli _veldig_ godt å få noe nytt å leke med ettersom DOOM3 & Half-Life 2 er rett rundt hjørnet...

Lenke til kommentar
Skal du først bruke et lastebil-lass med penger, så sleng gjerne på en gb til med ram, Doom 3 er visstnok istand til å utnytte det =)

Doom 3 krever visstnok 512mb ram på skjermkortet og for å få "ultra quality"... :hrm:

Ja disse kortene kommer jo nå snart.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

så ... evig ... nice!

Såå stor skjerm med såå lav ms. Du vet du mangler gpu. Hva skal du bruke i mellomtiden? Best det har DVI.

Lenke til kommentar

istedenfor en ekstra gb med ram ville jeg stappa inn en ekstra raptor.

Samtidig ville jeg kjøpt inn den mest stillegående 120mm viften jeg kunne finne da V serien til Lian Li har plass til dette (med mindre det følger med vifte da)

_

Thorsan

Lenke til kommentar
så merkelig lik den øvind på forumet har bestilt, selv ned til tastatur/musa :p

Hehe.. må innrømme at jeg har sett litt på den lista ja;)

Har hørt noe om at det Gigabyte hovedkortet er litt 'picky' på ram'en så mulig jeg venter til Epox kommer med S939 versjonen sin... (www.netshop.no har ingen andre nforce3 h/k til s939 ennå)

Lenke til kommentar
istedenfor en ekstra gb med ram ville jeg stappa inn en ekstra raptor.

Samtidig ville jeg kjøpt inn den mest stillegående 120mm viften jeg kunne finne da V serien til Lian Li har plass til dette (med mindre det følger med vifte da)

_

Thorsan

Har også tenkt på 2xraptor i raid, men må vente litt med det...

Lenke til kommentar

Jeg ville heller kjøpt en OCZ Powerstream 520W PSU fremfor Enemarx 600W'en.

Utifra tester jeg har lest skal OCZ sin være noe bedre, samt at du absolutt ikke trenger 600W til et slikt oppsett.

Ville også valgt noe minne med litt strammere timings, minumum 2-3-3-7, og ikke mer enn PC3500. PC3700 har du ikke bruk for før du skal "ekstremoverklokke", og da må du nok ha en litt annen kjøling enn satt opp.

Min mening, overse det om du vil. :p

Lenke til kommentar
så ... evig ... nice!

Såå stor skjerm med såå lav ms. Du vet du mangler gpu. Hva skal du bruke i mellomtiden? Best det har DVI.

Hehe.. den har DVI ja, men er ikke av de beste kortene: ATi Radeon 9600 Pro 128mb.

Den har da dx9 og siden cpuen sparker en del så holder det nok i et par måneder til ja....

Endret av fluke2k
Lenke til kommentar
Jeg ville heller kjøpt en OCZ Powerstream 520W PSU fremfor Enemarx 600W'en.

Utifra tester jeg har lest skal OCZ sin være noe bedre, samt at du absolutt ikke trenger 600W til et slikt oppsett.

Ville også valgt noe minne med litt strammere timings, minumum 2-3-3-7, og ikke mer enn PC3500. PC3700 har du ikke bruk for før du skal "ekstremoverklokke", og da må du nok ha en litt annen kjøling enn satt opp.

Min mening, overse det om du vil. :p

skaset fra www.netshop.no beskrivelsen av ram'en:

"Dette settet har "Enhanced Bandwidth teknologi", som gir forbedret båndbredde og økt stabilitet for minnet. Tester har vist at disse brikkene har en svært god ytelse og de egner seg også som regel godt til AMD-64 systemer. Selv om disse brikkene er CL2,5 vil de ofte gi langt bedre ytelse enn mange CL2 brikker p.g.a. båndbredden."

Mener du denne er et bedre alternativ?

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=2691

Det er jo nesten ingen prisforskjell..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...