stclem Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Jeg er p jakt etter en brukt bærbar pc som ikke må koste noe særlig. Den må kunne kjøre win xp, men trenger ikke kjøre noen spill. Må kunne klare å bruke office xp og kunne kjøre enkle filmer. Tenker på en maskin rundt dette p3 600mhz, 64 (holder det?) ram, 5gb hd (holder det?). noe annet som jeg bør tenke på? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Jeg innstalerte winxp på en gammel maskin Pentium 166 eller 200MHz tror jeg. Den var det 128MB Ram i, og det går skrikende sakte... Anbefaler deg å se etter minst 256MB RAM til winxp, selv syns jeg 512MB er minstekrav. Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Har en P3-m 850 med 192MB RAM og det går forsåvidt greit, men savner litt mer minne når opera har vært oppe en stund. XP med 64MB høres ikke morsomt ut, kanskje vurdere w98se istedet? Lenke til kommentar
bjarneu Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Har en IBM A21m med PIII 650 MHz og 192 MB ram. Kjører XP pro på denne, og det blir rett og slett for lite ram om du har opp noen programmer. Det går helt greit å kjøre DVD på maskinen. Har også vurdert å skifte disken, den er 20GB og rimelig treig, vurderer å sette i en 7200rpm disk og mer ram for å strekke levetiden til maskinen ett år eller to til. Dette er forøvrig min 3. Thinkpad, og har bare godt å si om de... Bjarne Lenke til kommentar
stclem Skrevet 29. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2004 Er ikke enig om at det trengs så mye ram, har testa en p3 1024mhz 128 ram. Går som bare det. Poenget er ikke at det skal være så mange program som skal kjøres. Surfe på internett og skrive i word er det viktigste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå