qwerty Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 Jeg holder på å skrive en liten oppgave angående spill. Er det noen som vet hvilke spill som har solgt mest og i hvor mange eksemplerer det er solgt? På forhånd takk! :wink: Lenke til kommentar
TST Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 Jeg tror The Sims topper salgstallene alltime. Tittelen har solgt over 12 millioner enheter i følge Electronic Arts. NPD TechWorld blir ofte brukt som referanse for slike salgstall, men jeg lyktes ikke å finne noen bevis der nå. _________________ Tor-Steinar Tangedal Gamer.no [ Denne Melding var redigert av: TST på 2002-04-25 22:49 ] Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 26. april 2002 Del Skrevet 26. april 2002 The Sims, SimCity og Doom..har ikke peiling på hvor mange eksemplarer som har blitt solgt men har lest at de er en av de mest solgte spelle... Lenke til kommentar
TST Skrevet 26. april 2002 Del Skrevet 26. april 2002 Quote: On 2002-04-26 14:55, As}{antii skrev:The Sims, SimCity og Doom..har ikke peiling på hvor mange eksemplarer som har blitt solgt men har lest at de er en av de mest solgte spelle... Jeg tror faktisk ikke Doom ligger så høyt på den listen. Og hvilken utgivelse av SimCity er det du mener? RollerCoaster Tycoon er forøvrig også solgt i hopetall. Ligger vel like under The Sims. Lenke til kommentar
nekroz Skrevet 26. april 2002 Del Skrevet 26. april 2002 Jeg las for ikke så lenge siden at The Sims tok igjen Myst. Det betyr vel at Myst er på andre da... tror jeg Lenke til kommentar
Roamer Skrevet 26. april 2002 Del Skrevet 26. april 2002 Er ikke sikker, men tror kanskje det første Super Mario Brothers ligger høyest. Eller mente du bare PC spill? Lenke til kommentar
Jellyfisk Skrevet 26. april 2002 Del Skrevet 26. april 2002 Jeg har heller ingen tall på noe som helst, men jeg tror det ville være lurt å sjekke serier som Final Fantasy og C&C også... Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 Quote: Jellyfisk skrev (2002-04-26 17:56):Jeg har heller ingen tall på noe som helst, men jeg tror det ville være lurt å sjekke serier som Final Fantasy og C&C også... Det du mener er verdens mestselgende spillserie, ikke verdens mestselgende spill. StarCraft hadde jo verdensrekorden ei stund. Mener det var Half-Life som tok over trona der i gården. Etter det vet jeg ikke helt, men vær obs på at de spillene som går for å være grensesprengende pionerer ikke bestandig solgte mest (Doom osv.). Det er jo helt avhengig av når spillet ble gitt ut og hvorhen det ble gitt ut. Ikke alle spill blir gitt ut i alle verdensdeler. Lenke til kommentar
El_PoLLa Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 ikke glem half life og starcraft, de scorer veldig høyt (om ikke høyest) på lista. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 The sims har nok solgt ein god del meir enn halflife og starcraft Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 ...super mario ligger høyest!!! (se i guneis world records 2001) men det er klart at det er ikke helt retferdig. for det er jo flere spill. akkuratt som the sims er jo egentlig 4 forskjellige spill... Lenke til kommentar
Jellyfisk Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 Tja. Her kommer dette med spillserier igjen. Men The Sims er vel bare ett spill med sjukelig mange tileggspakker. Men salgstallene er jo da for alt sammen, ikke bare det originale, noe som surrer til ting. Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 ...Windows er spillet som har solgt i flest eksemplarer. Men ok, serioest, _spillene_ i windows. Minesweeper, Solitaire( det foerste? ), Pinball etc. Lenke til kommentar
El_PoLLa Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 Quote: On 2002-04-29 08:26, siDDIs skrev:The sims har nok solgt ein god del meir enn halflife og starcraft :sad: Lenke til kommentar
dessident Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 Bare teste om jeg får pressa inn noen meldinger på gamer.no siden også .. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 Spillet Red Alert fra westwood ble kåret til tidenes beste spill....rund 30-40 mill eksemplar solgt..uansett så var det en sinnsykt tall! Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 Quote: ueland85 skrev (2002-04-29 16:12):Spillet Red Alert fra westwood ble kåret til tidenes beste spill....rund 30-40 mill eksemplar solgt..uansett så var det en sinnsykt tall! Forskjell på beste spill, mest solgte spill, mest solgte spillserie osv. da. Lenke til kommentar
Jellyfisk Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 Dessuten er det ganske whacky å påstå at Red Alert er beste spill. C&C er det beste spillet i samme serie, og innenfor samme sjanger er det Maaaaaaange bedre spill (SC, TA, osv.) Lenke til kommentar
Master! Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 For min del syns jeg CS er greit nok :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå