Dimitrij Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Fikk akkurat kjøpt inn en Sony DV rensekasett til min TRV33E. Skjønte det sånn at kasetten skulle settes i, og man skulle spille av kasetten i 10 sek sånn som man spiller av film fra en vanlig kasett. Har jeg forstått det riktig? Men skal man spole den tilbake etterpå? Hvis ikke, hva skjer hvis man gjør det? Og kan den brukes så mange ganger man vil eller blir den brukt opp? Mens jeg er i gang kan jeg spørre om: er det er viktig å spole tilbake DV kasetter og ta dem ut av kamera etter bruk? På forhånd takk. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Står vel om dette i bruksanvisningen tl rensekassetten din. Kan vel være flere forskjellige typer, og dermed også flere måter å gjøre det på. Jeg liker personlig ikke å ha film i kamera når jeg ikke bruker det, spør meg ikke hvorfor. Les en gang til i bruksanvisningen du Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 28. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2004 Jepp, har kikket der skjønner du Fant ut at jeg ikke skulle spole den tilbake, men ikke hvor mange ganger jeg da kan bruke den. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Hvor ofte trenger en rense et digcam da? Ikke tenkt å gjøre det på en stund jeg ihverrtfall. Er vel ikke noe som må gjøres hver dag akkurat.... Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 29. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2004 Det er vel sant Er litt nybegynner når det gjelder kamera enda Lenke til kommentar
Kavorkaa Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Bør ikke rense det for ofte... er ikke bra for videohodene. Bare rens det vist du merker at bilde henger eller det er tull med lyden. Min rensekassett kan brukes ca 200 ganger står det på den. Men hvem gidder vel å telle? Kjøper en ny når den slutter å fungere. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 (endret) Kjør den én gang i uka om du filmer mye. - Tror at du burde kjøre rensetapen for hver 10. tape du har kjørt. (det jeg gjør iallfall ) Redigert: Og da bare noen få sekund altså, 5sec ca ;] Endret 29. juli 2004 av Velmont Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Kjør den én gang i uka om du filmer mye. - Tror at du burde kjøre rensetapenfor hver 10. tape du har kjørt. (det jeg gjør iallfall ) Bruker du mini-dv kassetter av samme type, så er dette alt for ofte. Husk at videohodene slites litt ved bruk av rensekassett. Den "sliper" hodene fri for støv og skitt. Det er ikke nødvendig å kjøre de før du opplever digital støy i bildet eller på lyden. Skal du ta opp noe viktig, og det er en måned eller to siden du kjørte en rens sist, kan du jo alltids gjøre det sånn for sikkerhets skyld. Jobber i en fotobutikk der vi driver overspilling av alt fra smalfilm til dvd/mini-dv til blant annet mini-dv, og de maskinene vi bruker renses svært sjelden til tross for at de brukes mye. Har ennå ikke fått noen klager på digital støy på det vi har levert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå